גנץ, סער ואיזנקוט: "נשרת כאופוזיציה אחראית"

במחנה הממלכתי הודיעו כי דנו בתוצאות הבחירות ומסרו: "בפני מדינת ישראל עומדים אתגרים גדולים שעמם תתמודד ממשלה הנשענת על גורמים קיצוניים. החלטנו להמשיך ולבסס את 'המחנה הממלכתי' כתנועה משמעותית במרכז הזירה הפוליטית. מכבדים את החלטת הבוחרים"

גנץ, סער ואיזנקוט

אחרי שהבוקר (רביעי) התקיימה פגישה של יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון בני גנץ יחד עם שר המשפטים גדעון סער ורא"ל (במיל') גדי איזנקוט, הודיעו השלושה כי דנו בתוצאות הבחירות - ומסרו: "בפני מדינת ישראל עומדים אתגרים גדולים שעמם תתמודד ממשלה הנשענת על גורמים קיצוניים. החלטנו להמשיך ולבסס את 'המחנה הממלכתי' כתנועה משמעותית במרכז הזירה הפוליטית.

"אנו מכבדים את החלטת הבוחרים", הוסיפו השלושה, "ולאחר הרכבת הממשלה, נשרת כאופוזיציה אחראית וממלכתית תוך שאנו ממשיכים לבנות את 'המחנה הממלכתי״ כאלטרנטיבה שלטונית".

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

עד שעות הצהריים (רביעי) נספרו 95% מהקולות שבקלפיות הרגילות וזוהי תמונת המנדטים שעשויה להשתנות בכל רגע: נתניהו והליכוד עם 32 מנדטים, לפיד ויש עתיד עם 24. הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר היא המפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים, המחנה הממלכתי של גנץ כרגע עם 12. ש"ס עם 11 מנדטים, יהדות התורה עם 8. ישראל ביתנו עם 5 וכך גם רע"ם וחד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים כל אחת ומפלגת העבודה עם 4.

אמש לאחר שהצביע, אמר שר הביטחון בני גנץ: "בוקר טוב לכל עם ישראל, הבחירות הן חג לדמוקרטיה. הבחירות האלו, הן גם קריאת השכמה לדמוקרטיה. אני קורא לכל אזרחי מדינת ישראל לצאת לממש את זכות ההצבעה שלהם בכבוד מתוך מתן כבוד לאחר. אנחנו לא רוצים יותר הסתה. אנחנו לא רוצים יותר פילוג".

"אנחנו רוצים יותר אחדות, יותר ביטחון, יותר פיוס בעם, יותר יכולת לקבל אחד את השני. בעיני הבחירות האלה הן לא על המפלגה הגדולה אלה על המפלגה שיכולה. כנגד ההסתה, כנגד הפילוג כנגד ההשמצות, ובעד האחדות. לשם נחתור. אני קורא לכולם ללכת להצביע ושניפגש בשמחות ופחות בבחירות" הוסיף.