חיימוביץ': "קבוצה בכחול לבן חושבת על סיום השותפות עם הליכוד"

הח"כית הצהירה כי קבוצה "הולכת וגדלה" ממפלגתה שוקלת לפרק את ההסכם: "לא לוותר על מוקדי הכוח - אבל לפעול להחלפת רה"מ". גנץ בשיחות סגורות: אני מנסה למנוע מזה להתפרק לי בין הידיים

זמן צפייה: 01:22

ח"כ מיקי חיימוביץ' הצהירה היום (ראשון) בריאיון לרשת ב' כי "בימים האחרונים יש קבוצה הולכת וגדלה בכחול לבן, שחושבת בהחלט על אופציה של פירוק אחראי של השותפות עם הליכוד". לדבריה, "לא לוותר על מוקדי הכוח - אבל לפעול להחלפת נתניהו". בכחול לבן נקבעה ישיבת סיעה הערב, על רקע המחלוקות בתוך המפלגה. במקביל, לחדשות 13 נודע כי יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בשיחות סגורות: "אני מנסה למנוע מזה להתפרק לי בין הידיים".

הישארות בממשלה ביחד עם פירוק השותפות עם הליכוד תוכל להתאפשר במקרה של הליכה לבחירות - במקרה כזה שרי כחול לבן יכולים להישאר בתפקידם גם בממשלת המעבר.

עוד בחדשות 13:

אסף זמיר נגד נתניהו: "עד שהוא לא יעזוב לא יהיה פתרון למשבר"

כחול לבן: בג"ץ יכריח את נתניהו להצביע על פרקליט מדינה חדש

עימותים בהפגנות בתל אביב: 38 נעצרו, מאות קנסות חולקו

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

לאחר הצהרתה של חיימוביץ' נמסר מהליכוד: "ח״כ מיקי חיימוביץ׳ מכחול לבן חשפה את האמת: רבים במפלגתה שמתפרקת וקורסת בסקרים החליטו ללכת לבחירות נגד רצון הציבור ובשיא משבר הקורונה. אנו קוראים לבני גנץ להשליט סדר בבלגן שבמפלגתו ולפעול למען אחדות הממשלה למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל, אחרת ההחלטה של כחול לבן היא לעסוק בפוליטיקה קטנה בזמן שהמדינה מצויה בשעת חירום".

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "קוראים למירב כהן, יזהר שי ואורית פרקש הכהן, לעשות את הדבר הנכון ולפרק את ממשלת הרוע וההסתה של הנאשם. אתם א.נשים טובים, ערכיים, זה לא עובד - תעשו את הדבר הנכון".

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ'
חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' | צילום: החדשות 13

כזכור, זה אינו הקרע הראשון בממשלת האחדות. ביום שישי הודיע שר התיירות לשעבר אסף זמיר מכחול לבן כי הוא מתפטר מהממשלה, ויצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על טיפולו במשבר הקורונה על רקע המשפט המתנהל נגדו. "לאחר ארבעה חודשים וחצי כחבר בממשלה, אני קובע בצער כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה", כתב זמיר בדף הפייסבוק שלו.

"השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעייניו של נתניהו. זה ניכר בכל צעד ושעל". בהודעה ששלח לחברי מפלגתו, כתב בין היתר כי הוא "לא יכול עוד לשבת בממשלה תחת נתניהו שכל מה שעומד לנגד עיניו אלו השיקולים האישיים והמשפטיים בלבד".

אסף זמיר
אסף זמיר | צילום: חדשות 13

בהמשך, הסביר זמיר את הסיבות למהלך בריאיון לחדשות 13. "נתניהו אחראי ל-90% מהכשלים ומהבעיות, אחראי למחדל שבגללו אין לנו תקציב מדינה, אחראי למצב מערכת הבריאות אחרי עשור של הזנחה תקציבית", אמר. לדבריו, "אנחנו במשבר ענק - אני חושב שנתניהו לא יכול לנהל אותו. עד שהוא לא יעזוב לא יהיה פתרון למשבר".

זמיר תיאר את ההתרחשויות שהובילו להחלטתו להתפטר מהממשלה: "הדבר האחרון שקרה זה התקנות שהגבילו את ההפגנות. בשבוע האחרון, למרות שכל המדינה בוערת, והמחלקות הפנימיות קורסות, ובעלי העסקים לא סוגרים את החודש – רוב הזמן עסקו בהפגנות. מדובר בסך הכול בהפגנה אחת, ועוסקים בזה על חשבון דברים אחרים. זו דוגמה רק מהשבוע האחרון לזה שבסופו של דבר הבעיות האקוטיות אינן מטופלות – קודם כל על ידי ראש הממשלה".