כחול לבן עתרה לבג"ץ נגד אדלשטיין: "חטף את הכנסת"

המפלגה הגישה עתירה ובה ביקשה שבית המשפט ידון בסוגיית ההשתהות בהקמת ועדות הכנסת ובחירת יו"ר הכנסת. ח"כ שלח: "אסור לקיים כל מגע פוליטי עם נתניהו והליכוד - עד שהכנסת תיפתח"

זמן צפייה: 01:01

מפלגת כחול לבן עתרה היום (חמישי) לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין ונגד הכנסת, בשל העיכוב בכינוס המליאה - שגורם להשתהות בהקמת ועדות הכנסת ובחירת יו"ר הכנסת. המפלגה ביקשה מבית המשפט שיקיים דיון דחוף בסוגיה.

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) אמר בהצהרה לתקשורת בבית המשפט העליון: "בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין מנסים לא רק להרוס את הדמוקרטיה הישראלית, אלא לגרום לזה שלא יכירו בתוצאות הבחירות. יש רוב בכנסת להפעלה מיידית של הכנסת, ויו"ר הכנסת פשוט חטף אותה. אנחנו לא ניתן לדבר הזה לקרות".

עוד הוסיף שלח: "ביקשתי היום מראשי המפלגה שלי להפסיק כל מגע עם הליכוד וכל מגע להקמת ממשלה – כל עוד כנסת ישראל לא תיפתח. אי אפשר ביד אחת לנהל איתנו כאילו משא ומתן ולדבר על ממשלת אחדות ועל הצורך להתמודד עם משבר הקורונה, וביד השניה לסגור את כנסת ישראל ולשבור את הדמוקרטיה הישראלית. נכון לעכשיו, אסור לקיים כל מגע פוליטי עם נתניהו והליכוד, עד שהכנסת תפתח".

יולי אדלשטיין, בני גנץ ובנימין נתניהו
יולי אדלשטיין, בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, המשטרה התייחסה לביקורת שנשמעה בעקבות מעצר המפגינים נגד אלדשטיין. "אנו דוחים בשאט נפש את כל הניסיונות המופרכים לגרור את המשטרה לשיח פוליטי או ליחס לה מניעים פוליטיים על רקע ביצוע פעולות אכיפה כחוק. אף אחד אינו עומד מעל לחוק או מעל לצו בריאות העם שהוצא ע"י משרד הבריאות, זאת ללא כל קשר לדעותיו או נטיותיו הפוליטיות".

מוקדם יותר כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "אזרחים רבים מבינים שאסור לשבת בשקט לנוכח המהלכים לריסוק הדמוקרטיה שמובילים נתניהו ואדלשטיין הפוגעים באזרחי ישראל. אני קורא קודם כל לכולם להישמע להוראות. עדיף לקיים את המחאות באופן דיגיטלי ובכל מקרה לא להביא להתקהלויות. העיכוב של נהגים שנסעו בשיירה לירושלים היום הוא בלתי סביר במשטר דמוקרטי תקין. לא נשתוק מול מי שמאיים על הדמוקרטיה ונמשיך לתת גיבוי לכל פעולה נכונה בנושא הקורונה".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום התייחס אדלשטיין להחלטתו לא לכנס את המליאה, והסביר כי ועדות הכנסת תמיד קמו בהסכמה, ולכן מנע זאת. לדבריו, הוא לא יעכב את כינוס המליאה בשבוע הבא, אבל חוסר ההסכמה יוביל לתקדים "שלא נוכל לחזור ממנו". לטענתו, "נעבור לשיטה האמריקנית - המנצח לוקח את הכול. ככה זה יהיה מעכשיו". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

אדלשטיין תקף את כחול לבן ואמר כי "מעכשיו והלאה מי שיש לו 61 ח"כים ייקח את הכול בכנסת ולא ייתן כלום לאופוזיציה. כחול לבן פועלים כך כי כרגע הם יכולים. אני רק ביקשתי מאנשים להפסיק עם הפוליטיקה הקטנה ולהתחיל לעבוד עבור אזרחי ישראל, אבל כנראה הם מעדיפים לעשות שרירים. המשימה הראשונה שלנו בעת הזו היא להקים ועדות, כדי לפקח. אתמול כבר ועדת חוץ וביטחון יכלה לשבת ולפקח על איכון הטלפונים".