הסתיים הניתוח של נתניהו: "מרגיש טוב מאוד, ישוחרר מחר"

בית החולים הדסה הודיע בלילה כי "ניתוח הבקע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיים בהצלחה". מלשכת רה"מ נמסר: "נתניהו מרגיש טוב מאוד, והוא ממשיך לקיים את שגרת יומו מבית החולים, לרבות התייעצויות ושיחות"

זמן צפייה: 01:18

בית החולים הדסה הודיע בלילה (בין ראשון לשני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים בהצלחה את ניתוח הבקע שעבר, תחת הרדמה מלאה. מלשכת נתניהו נמסר כי "ניתוח הבקע של ראש הממשלה נתניהו הסתיים בהצלחה. הוא בהכרה מלאה, מצבו טוב והוא הועבר להמשך התאוששות". הערב נמסר מלשכת רה"מ: "ראש הממשלה נתניהו מרגיש טוב מאוד, והוא ממשיך לקיים את שגרת יומו מבית החולים, לרבות התייעצויות ושיחות. בעצת רופאיו, ראש הממשלה ישתחרר מחר בצהריים".

אמש נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "הבקע התגלה במהלך בדיקה שגרתית שעבר נתניהו במוצאי שבת. בהתייעצות עם רופאיו, הוחלט כי יגיע נתניהו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לצורך הניתוח, שיבוצע על-ידי מנהל האגף הכירורגי בביה"ח, פרופ' אלון פיקרסקי - שניתח בעבר גם את רעיית רה"מ".

לשכת רה"מ וביה"ח הדסה עין כרם נמנעו מלמסור פרטים על מהות הבדיקה השגרתית שעבר נתניהו, או מי ביצע אותה.

.בית החולים הדסה עין כרם בירושלים
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כשלושה חודשים פרסמה לשכת ראש הממשלה את דו"ח הבריאות השנתי של הצוות הרפואי של רה"מ נתניהו, שבו נטען כי "מצבו הבריאותי תקין לחלוטין". עוד צוין בדו"ח כי "במהלך השנה שעברה רה"מ עבר בדיקות שגרתיות שנתיות, בלא כל ממצא חריג", ונוסף כי מאז השתלת קוצב הלב בגופו של רה"מ, "לא התרחשו הפרעות קצב או אירועים נוספים".

עוד נכתב בדו"ח הבריאות על מצבו הרפואי של רה"מ נתניהו כי "ראש הממשלה יציב לחלוטין מבחינה לבבית, ואינו זקוק לטיפול נוסף מלבד מעקב שגרתי". כמו כן, הוסף כי נתניהו "אינו תלוי בקוצב הלב" שהושתל בגופו לפני מספר חודשים.