ביטן תקף את סמוטריץ' בוועדת הכלכלה: "שר האוצר עבד עליי"

במהלך דיון סביב המשבר בנושא ייבוא דבש ושמן זית במכסות פטורות ממכס, תקף יו"ר הוועדה את שר האוצר - שלטענתו הבטיח לו כי הנושא ייפתר שבוע אחרי שיעבור תקציב המדינה. "אני מבקש שאף חוק של האוצר לא יגיע לוועדה הזו, הכנסת לא עובדת אצלכם"

זמן צפייה: 02:06

יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן תקף הבוקר (שני) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במהלך דיון בוועדה סביב המשבר בנושא ייבוא דבש ושמן זית במכסות פטורות ממכס, ואמר: "שר האוצר עבד עלינו בעיניים שהוא אמר לי במפורש אחרי התקציב 'אני מסיים את זה תוך שבוע', אז שיעמוד במילה שלו. אתם צריכים להתבייש".

"אני מבקש שאף חוק של האוצר לא יגיע לוועדה הזו", אמר ביטן, "וכל חוק שיגיע נטפל בו בצורה שונה. אתם לא לבד. אני אביא היום הצעת החלטה לסיעת הליכוד שאנו מורים ליו"ר הקואליציה לא להעלות שום הצעה במליאה שקשורה לאוצר. אתם עובדים עלינו בעיניים, אתם צריכים לסגור את הדבש ולפתור את הבעיה של השום. יש לזה תקציב בתקציב המדינה אז תגמרו את העניין".

יו''ר ועדת הכלכלה, ח''כ דוד ביטן
יו''ר ועדת הכלכלה, ח''כ דוד ביטן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"תפסיקו גם את ביטול המכסים כי לא נתתם לחקלאים שום דבר", הוסיף, "אני מבקש משר החקלאות לא לחתום יותר על שום דבר שקשור לאוצר. יש לכם זמן להתחרט עד סוף היום, או שתביאו לי הסכם על הנושא של השמן והדבש ופיצוי על השום, עד סוף היום. אני גמרתי איתכם. יש לכם שתי ברירות: או שתלכו לראש הממשלה ותבקשו שיפטר אותי מתפקיד היו"ר, או שתתחילו לעשות מה שאנחנו מבקשים. הכנסת לא עובדת אצלכם"