ביטן בריאיון: "פיטורי גלנט היו טעות; להחליף את מי שדחף לזה"

חבר הכנסת מהליכוד דוד ביטן התייחס בריאיון לחדשות 13 לפיטורי שר הביטחון ואמר כי "היוצעים שמתנגדים להחזרת גלנט, הם צריכים להפסיק להשפיע באופן כזה על נתניהו". עוד אמר כי "שני הצדדים צריכים להבין שאם לא תהיה פשרה המדינה לא תלך לכיוון הנכון"

זמן צפייה: 06:31

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד התראיין הערב (שישי) ל"אלמוג בשישי" והתייחס לפיטורי שר הביטחון יואב גלנט: "בוודאי שזו הייתה טעות לפטר את גלנט". ביטן הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להחליף את היוצעים שהובילו אותו להחלטה הזו.

בתחילת הריאיון אמר ביטן כי "אפשר וצריך להגיע לפשרה, שני הצדדים צריכים להבין שאם לא תהיה פשרה המדינה לא תלך לכיוון הנכון. אם יהיה מאבק, ההשלכות שלו בעייתיות - גם בתחום הכלכלי וגם במדיני".

Whatsapp Image 2023 03 27 At 2
שר הביטחון גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לגיב המשך המחאה, אם יהיו הסכמות, הוסיף חבר הכנסת כי ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אינם משפיעים על העניין. "זה לא תלוי בגנץ ולפיד, המחאה תמשיך בכל מקרה כי היא הלכה לנושאים נוספים. הניסיון להפיל את הממשלה באמצעות המחאה זה חלק מהדברים שלפיד היה רוצה לראות".

Whatsapp Image 2023 03 27 At 1
ההפגנה מחוץ לכנסת בירושלים | צילום: גילי יערי, פלאש 90

"בוודאי שהייתה טעות לפטר את גלנט", ענה לשאלה בנושא. "גם עניינית, זה שהוא אמר את החששות שלו זו לא עילה לפטר אותו - הוא עוד לא הצביע אפילו. לכן זה היה מיותר וראית מה זה עשה: הוציא כ-600 אלף איש באופן ספונטני ופגע ביחסים עם ארה"ב. נתניהו יודע את זה".

ביטן לא הסיר את האחריות למהלך מראש הממשלה אך התייחס לסובבים אותו, ואולי אף לבנו יאיר נתניהו: "קודם כל זה נתניהו, הוא הודיע לגלנט על הפיטורים. היוצעים שמתנגדים להחזרת גלנט, הם צריכים להפסיק להשפיע באופן כזה על נתניהו, ואם צריך אז שיחליף אותם - כי ההשפעה עליו לא טובה. כל היוצעים שהובילו אותו לשגיאה הזאת לא צריכים להיות לידו".