הקלטות סמוטריץ': "את המצביעים לא מעניין שאני נגד הומואים"

בשיחות סגורות שהוקלטו לפני כמה חודשים ופורסמו ע"י העיתונאי מיכאל שמש בכאן רשת ב', נשמע שר האוצר אומר כי הוא משוכנע שגם אם יפעל נגד הקהילה הגאה - הדבר לא יפגע בו ולא ירחיק ממנו מצביעים. "ספרדי, מסורתי, אתה חושב שאיכפת לו הומואים? מעניין את הסבתא שלו. אני לא אסקול הומואים ואתם לא תאכילו אותי שרימפס"

זמן צפייה: 00:39

הקלטות סמוטריץ': בשיחות סגורות שהוקלטו לפני כמה חודשים ופורסמו הבוקר (שני) על ידי העיתונאי מיכאל שמש בכאן רשת ב', נשמע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אומר כי הוא משוכנע שגם אם יפעל נגד הקהילה הגאה - הדבר לא יפגע בפופולריות שלו ולא ירחיק ממנו מצביעים.

בשיחה בין השר סמוטריץ' ואיש עסקים מזרחי שתומך בו ובמפלגתו, האחרון אמר לשר האוצר: "ספרדי, מסורתי, אתה חושב שאיכפת לו הומואים? מעניין את הסבתא שלו. הוא אומר אין לי בעיה איתם, אתה חושב שזה מעניין אותי שאתה (סמוטריץ') נגדם". בהמשך השיחה, יו"ר הציונות הדתית הבהיר: "אני לא אסקול הומואים ואתם לא תאכילו אותי שרימפס".

מצעד הגאווה בתל אביב, 2022
מצעד הגאווה בתל אביב, יוני 2022 | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עוד במהלך השיחה, סמוטריץ' נשאל לגבי פעולות אקטיביות שינקוט נגד הקהילה הגאה, והוא מצידו - נשמע סבור שהדבר לא יפגע בו מבחינה אלקטורלית. כמו כן, סמוטריץ' התעקש שהפעולות הפוטנציאליות שלו נגד הקהילה - לא יעניינו את קהל מצביעיו או לחלופין את מצביעיו הפוטנציאלים, עמם ניתן למנות, לדבריו, "מזרחים, וראש הועד של הבסטות ממחנה יהודה".

בהמשך השיחה, סמוטריץ' נשמע אומר לאיש העסקים: "עזוב, הוא (ככל הנראה נתניהו - חדשות 13) יודע שאני כזה. זה לא מעניין אותו. הוא בכל זאת בא אליי. אני היחיד שלא הלך עם רע"מ ושומר על ארץ ישראל בשביל הנכדים שלו. הוא יהיה לידי. הוא הביא את ראש הוועד של הבסטות של מחנה יהודה. זה כולם שם. אני צריך אותם לידי. אני צריך תמונות איתם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301161405' autoplay='0' credit='' desc='מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי ' poster='' kid='1_6n7pm5cd' duration='']

בתגובה לפרסום, ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב: "הקלטות סמוטריץ' מזכירות לנו כל פעם מחדש כמה נתניהו חלש וכמה זה מסוכן שהוא שבוי בידי קיצונים גזענים. זו לא שאלה של ימין ושמאל, זו לא שאלה של ליכוד או יש עתיד. זו הפכה לשאלה גדולה יותר: אהבת אדם או שנאת אדם".

מנכ״ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי הוסיף: "ההתעסקות האובססיבית של סמוטריץ' בקהילה הגאה, חושפת סוף סוף את האמת עבור מצביעיו: לא רק הומופוב, גם גזען. זו לא הסתה פרועה נגד הקהילה הגאה, אלא גם נגד הציבור המזרחי והמסורתי שמאשים אותו בהומופוביה. החברים והמשפחות המסורתיות, המזרחיות, הספרדיות שלנו - הן אלו שתומכות בנו, והן הם אלו שיתייצבו לצידנו ברגע שתעז לפגוע בנו, ולו בפגיעה הקטנה ביותר. 77% מהציבור הישראלי תומכים במאבק שלנו לשוויון - אל תתעסק עם הציבור הישראלי, המסורתי והמזרחי כאחד, המדינה תשותק".