בין הסבבים: תושבי העוטף ששוב נמצאים בין הסלמה - לבחירות

כמו בשידור חוזר נורה השבוע מטח טילים לעבר הדרום - ימים לפני סבב הבחירות. בעוטף עדיין לא מסכימים על זהות ראש הממשלה הבא, וגם על הפתרון לסוגיה העזתית. "נתנו מספיק הזדמנויות לרה"מ"

זמן צפייה: 09:55

גם השבוע נורה מטח טילים כבד על הדרום, וכמו בשידור חוזר, זה היה ימים ספורים לפני סבב הבחירות השלישי. הכבישים בעוטף עזה היו די ריקים - גם ממכוניות, גם משלטי המפלגות. תושבת הקיבוץ ניר עם, מאיה שמחי עטר, מסרבת לקרוא להסלמה "סבב" - "אנחנו קוראים לזה 'מלחמה'", הסבירה.

השוק של שדרות היה כמעט שומם, שם הגיעה ההפתעה של המסע - אחד הסוחרים מעזה. לדבריו, תושבי הרצועה תומכים בראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "הם אומרים שאם יעלה אדם אחר, חוץ מביבי, הוא ימחק את עזה. הם לא רוצים את גנץ". אלא שבעזה, לפחות עד הבחירות האלו, התושבים לא מצביעים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרץ: סיכמנו על ממשלה עם גנץ – ליברמן והמשותפת יתמכו מבחוץ

הרב שהקליט לכאורה את יועצו של גנץ – מקורב לפרקליט נתניהו

ליאור נרקיס: "לחצתי יד לחולה הקורונה – נתבקשתי להישאר בבית"

תושבת קיבוץ ניר עם, מאיה שמחי עטר
תושבת קיבוץ ניר עם, מאיה שמחי עטר | צילום: חדשות 13

אליאב וענונו משדרות, שביתו נפגע מרקטה בזמן שהוא שהה עם ילדיו בממ"ד, סיפר כי הוא מצביע לנתניהו. לטענתו, ראש הממשלה "עושה כל מה שהוא יכול" בנושא רצועת עזה וההסלמה בדרום. "מה אתה רוצה? שיהרגו חפים מפשע?", הסביר וענונו. דווקא איש הימין לא רוצה לכבוש את עזה.

מנגד, מאיה שלפני שנתיים, אחרי עוד סבב טילים אמרה שהיא מקנאה בתושבי תל אביב, ואפילו חשבה לעזוב, היום נחושה יותר. "אני לא מקנאה באף אחד כבר. אני חושבת שהבנתי שזו הסיטואציה בעוטף, ומי שרוצה לחיות בו, צריך לקחת אותה בחשבון", אמרה. "רוב הקיבוצניקים, גם בבחירות האחרונות, הצביעו לשינוי ההנהגה, לכחול-לבן. אני חושבת שנתנו מספיק הזדמנויות לראש הממשלה הנוכחי שלנו באזור".