גנץ: "לא אסכן את הדמוקרטיה הישראלית משיקולים פוליטיים"

יו"ר המחנה המלכתי נאם בכנס באוניברסיטת רייכמן, ואמר כי לא יחזור מהעקרונות שהתווה להידברות בבית הנשיא, "בדגש על אי פוליטיזציה של מערכת המשפט". מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר נאם גם הוא בכנס - וחשף התקדמות משמעותית במערכת הלייזר הקרקעית 'קרן אור'

זמן צפייה: 15:21

על רקע המתיחות המתמשכת עם הקואליציה, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם היום (שני) בכנס של אוניברסיטת רייכמן בהרצליה, והתייחס למגעים בבית הנשיא: לשיקולים פוליטיים חשובים ככל שיהיו, לא יהיה מקום בהחלטה הגורלית הזו. לא אסכן את הדמוקרטיה הישראלית משיקולים פוליטיים. לצד העובדה שאני חושב שחיוני להחליף את הממשלה הרעה הזו, אנו נמשיך להושיט יד בנושא ההסכמות על הדמוקרטיה. ואם נוכל ללחוץ את ידו של הצד השני, נעשה זאת בלי למצמץ".

בנושא תקציב המדינה אמר גנץ: "כפי שמשתקף בתקציב המדינה, הממשלה הנוכחית פועלת לפי סדרי עדיפויות פוליטיים רגעיים ולא לאומיים צופי פני עתיד. היא מנסה לשנות את ה-DNA הישראלי, ואת הנתיב שבו הלכנו מאז הקמתנו. אני אגלה לכם משהו – המשבר היחיד האמיתי בתקציב, הוא זה שיווצר בכלכלה שלנו, ולא בין החרדים או עוצמה יהודית למשרד האוצר."

בני גנץ
בני גנץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"ההתנהלות הבלתי אחראית של הממשלה מכרסמת ביחסים שלנו עם ארצות הברית ובברית שמבוססת קודם כל על ערכים משותפים. מעל קיומו של צבא העם מרחף סימן שאלה. והחמור מכל – הדבר המשמעותי הראשון שהממשלה ביקשה לקדם במציאות כה מורכבת, הוא פגיעה אנושה במבנה המשטר שלנו, ובתעודת הזהות שלנו – במגילת העצמאות״.

בנוסף לגנץ, נאם מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אייל זמיר שדיבר שחשף את קצב התקדמות הפיתוח של מערכת הלייזר הקרקעית, 'מגן-אור' ואמר: ההתקדמות מרשימה מאוד. בתקופה הקרובה נצא לסדרת ניסויים נוספת, לאחריה נתחיל, באופן מדורג, לפרוס מערכת ראשונה בשטח, ולמבצע אותה מול האיומים בגזרות השונות".

לשיקולים פוליטיים חשובים ככל שיהיו, לא יהיה מקום בהחלטה הגורלית הזו. לא אסכן את הדמוקרטיה הישראלית משיקולים פוליטיים. לצד העובדה שאני חושב שחיוני להחליף את הממשלה הרעה הזו, אנו נמשיך להושיט יד בנושא ההסכמות על הדמוקרטיה. ואם נוכל ללחוץ את ידו של הצד השני, נעשה זאת בלי למצמץ.