גנץ: "אני שותף לתחושת האכזבה - זו לא התוצאה שרצינו"

בנאומו הראשון לאחר סגירת הקלפיות, יו"ר כחול לבן הביע את מורת רוחו מנתוני המדגמים, אך הבטיח כי ימשיך לחתור לממשלת אחדות. "צריך להרים את הראש ולהמתין לתוצאות האמת - נעשה את המיטב"

זמן צפייה: 10:12

ישראל בוחרת: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הלילה (שלישי) לתוצאות המדגמים במטה מפלגתו, וסיפר כי הוא "שותף לתחושת האכזבה - זו לא התוצאה שרצינו, זו לא התוצאה שתחזיר את ישראל לדרך המלך". לדבריו, "כשספירת האמת תסתיים, נראה שבכמות המצביעים המשכנו לצמוח".

יו"ר כחול לבן הבטיח כי ימשיך לחתור לממשלת אחדות ואמר כי "המדינה שלנו צריכה להחלמה, לאחדות, לפיוס, היא כמהה למנהיגות מחברת ואת זה אנחנו נמשיך להציע לציבור הישראלי - נעשה את המיטב שיתאפשר. התוצאות המסתמנות עשויות להיות זהות במשמעותן הפוליטית לתוצאות הבחירות שהיו באפריל לפני שנה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדגם חדשות 13 המעודכן: כחול לבן התחזקה; גוש הימין נחלש במנדט

חגיגות במטה הליכוד; שיעור ההצבעה הסופי – 71%

ליברמן: "למרות המדגמים – לא נזוז מילימטר ממה שהבטחנו"

יו''ר כחול לבן בני גנץ לאחר קבלת תוצאות המדגם
יו''ר כחול לבן בני גנץ לאחר קבלת תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

"אנחנו עומדים הערב בסיומה של מערכת בחירות מהקשות שהיו במדינת ישראל", המשיך גנץ. "נתקלנו בקמפיין הנמוך ביותר במדינת ישראל. הפיצו עלינו ועליי באופן אישי שקרים והשמצות רבות. חשבו שאיבהל, חשבו שאמצמץ ואני אומר לכם - זה לא קרה וזה גם לא יקרה הלאה".

גנץ אף הזכיר כי "בלי קשר לבחירות, הליכים פליליים מתבררים ומוכרעים אך ורק בבית המשפט. אל נשכח שעוד שבועיים מהיום, ראש הממשלה בנימין נתניהו יישב על ספסל הנאשמים עם שלוש עבירות חמורות".

על פי תוצאות מדגם חדשות 13 המעודכן, כחול לבן התחזקה ועומדת על 34, כאשר גוש השמאל-מרכז עומד על 55 מנדטים, בעוד גוש הימין נחלש וקיבל 59 מושבים. הליכוד שמרה על כוחה וקיבל 37 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 14, לאחר מכן ש"ס עם תשעה. מפלגת העבודה-גשר-מרצ התחזקה במנדט נוסף ועומדת על שבעה, כמו גם יהדות התורה. ישראל ביתנו נחלשה בשני מנדטים וקיבלה שישה, וכך גם מפלגת ימינה.