גנץ לחרדים: "אתם תיפגעו יותר מכולם ממדיניות הכפייה והגזענות"

שר הביטחון נשא דברים בפתח ישיבת סיעת המחנה הממלכתי, ופנה ל"אחיי החרדים": "עשרות רבות של סעיפים בהסכם הקואליציוני מרחיקים אתכם מהציבור הרחב". על האמירה לפיה היה נותן לחרדים דף לבן למלא כדי להיות רה"מ: "דף לבן אולי - דגל לבן לעולם לא הייתי מניף

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ נשא דברים היום (שני) בפתח ישיבת סיעת המחנה הממלכתי לכנסת, ופנה בדבריו לחרדים באומרו: "עשרות רבות של סעיפים בהסכם הקואליציוני מרחיקים אתכם מהציבור הרחב. פגיעה במיעוטים שמובילים הגזענים בממשלה - תתהפך קודם כל עליכם. בידיכם הדבר לנהוג באחריות ובהגינות – מחיר הכפייה יהיה קשה וכבד".

"אני מבקש היום, ערב הקמת הממשלה החדשה לפנות לאחיי החרדים", אמר גנץ בפתח דבריו, "אני יודע שרובכם רואה את עצמו חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. שרבים, גברים ובעיקר נשים משתלבים יותר ויותר בשוק התעסוקה. שרבים מתגייסים לכוחות הביטחון, ההצלה והחסד".

עוד אמר גנץ: "ואני שואל אתכם לנוכח פני הדברים - האם גבה ליבכם? מה שאתם עושים ונותנים לו יד בימים אלו מבקש להפוך את ישראל ממדינה יהודית למדינה דתית. ממדינת היהודים למדינת שבטים. והתוצאה – תהיה פגיעה ביהדות, פגיעה בדת, ופגיעה בחברה הישראלית כולה".

משה גפני ויצחק גולדקנופף
משה גפני ויצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"כשאתם מבקשים לחוקק חוק יסוד לימוד תורה שהמטרה האמתית שלו היא להסדיר את הפטור הגורף משירות העם והמדינה – אתם מביאים להחרבת צבא העם ולא לחיזוק לימוד התורה. כשאתם לא תומכים באלו שרוצים לצאת לעבוד וללמוד ומונעים מהם את הכישורים הנדרשים ובהם לימודי הליבה – אתם פוגעים בחברה ובכלכלה הישראלית שבסופו של יום תכרע תחת העומס".

"הניסיון לעצב את ישראל כמדינה דתית - יפגע בישראל כמדינה יהודית. הניסיון להפקיע מידי הרמטכ"ל את מינוי הרב הצבאי הראשי – יפגע באיזון הדק בתפקיד החולש על תחומים רבים ומאמינים רבים, וביכולתו של הרב הראשי למלא את משימתו. זו תהיה פגיעה נוספת בביטחון. הלבנת הגזענות בכנסת, ועיגון ממוסד של אפליה – תביא לפגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית. היא דנה אתכם לֶשֵּׁבֶט ולא לחסד.

גנץ התייחס גם לאמירה לפיה היה נותן לחרדים דף לבן למלא כדי להיות ראש ממשלה ואמר: "ובכן, דף לבן אולי - דגל לבן לעולם לא הייתי מניף. זה מה שקורה כעת גם מולם וגם מול הציונות הדתית. דגל לבן של כניעה והפקרת הביטחון - לא היה מונף, לא משנה מה היה המחיר. ויתור על צה"ל כצבא העם לא היה עובר במשמרת שלי. כך אמרתי לאורך השנים, כך אני אומר גם כעת".

"אפשר להגיע להסכמות", הוסיף גנץ, "צריך להגיע למתווה שירות מוסכם עם ויתורים משמעותיים שבו כל אחד משרת את העם והמדינה - ושומר על אורח חייו. במקום ללכת בשיטות הישנות, בפטורים, במענקים, בהמצאת חוקי יסוד – צריך ללכת בדרך המלך שתחבר את המדינה ואת השבטים ולא בשיטת הפרד ומשול".

בני גנץ נואם במטה המחנה הממלכתי בליל הבחירות 2022
בני גנץ נואם במטה המחנה הממלכתי בליל הבחירות | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"אחיי החרדים", סיכם גנץ בסוף דבריו, "פשיטת הרגל הדמוקרטית, החברתית, הביטחונית והכלכלית שאנו רואים תכרסם בלב ליבה של המדינה וגם ביהדותה. ביום שבו יוכרזו מלונות לחילונים בלבד, ביום שבו מקומות עבודה יכריזו בגאון שאינם מקבלים חרדים, ביום שבו יבחר לכנסת חבר כנסת ששולל את זכותכם לחיות כמנהגכם - זיכרו שהייתם חלק מהמנגנון שמלבין את הפגיעה במיעוטים. שמפורר אותנו לשבטים".

"אני מקווה ומתפלל שלא נגיע לשם. זיכרו את המשא ומתן הקואליציוני הזה - שמתברר מעל לכל כמסע לפירוק החברה הישראלית. אתם תהיו אלו שייפגעו יותר מכולם. זה זמן להכרעות. אני טוען שאחים אנחנו, שאתם חלק בלתי נפרד מהציבור הישראלית ולא שבט בדלני. אך שותפות מגיעה גם עם אחריות".