גנץ על פעילות צה"ל בשכם: "נובעת משיקולים ביטחוניים בלבד"

שר הביטחון בני גנץ התייחס למספר סוגיות מרכזיות שעל סדר היום המדיני-ביטחוני. לדבריו, פעילות צה"ל בשכם לא תפחית את הטרור אבל תפגע בו קשות. על השיחות עם אבו מאזן הדגיש: "אני מדבר עם מי שאפשר ונלחם במי שצריך". בהתייחסו לבחירות, גנץ טען כי הרשימה המשותפת אינה שותפה שלו ולא תהיה כזו

זמן צפייה: 06:08

שר הביטחון בני גנץ התראיין הערב למהדורה המרכזית בחדשות 13, והתייחס למספר סוגיות מרכזיות שעל סדר היום המדיני-ביטחוני ביניהן פעילות צה"ל הלילה בשכם בה חוסלה חולייה של כנופיית "גוב האריות", פעילות צה"ל ביהודה ושומרון וגם על התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית. כמו כן, גנץ התייחס גם לבחירות שיתקיימו בשבוע הבא, ולאפשרות שיעמוד בראשות הממשלה הבאה.

תחילה, כשנשאל האם פעולת צה"ל בשכם תמתן את גל הטרור, השיב גנץ: "הפעילות הלילה בשכם תפגע קשה בפעילות אנשי הטרור בתוך העיר. אנחנו נמשיך להיאבק בטרור. אין פה 'זבנג' וגמרנו. פגענו בחוליה ופגענו בתשתית. נמשיך את הפעילות ההתקפית שלנו בכל אחד מהמקומות האלו".

אבו מאזן בביקור בגרמניה
''אני מדבר עם מי שאפשר ונלחם במי שצריך''. גנץ מתייחס למפגשים עם אבו מאזן | צילום: רויטרס

גנץ הדגיש כי שיתוף הפעולה הביטחוני עם הפלסטינים נותר על כנו, אם כי ציין ש"אנחנו לא עובדים אצלם ולא עבורם". לטענתו,"אנחנו שמחים על התיאום הביטחוני הזה ואני עובד עליו הרבה זמן, אבל במקום שבו יהיה סכנה לאזרחים ישראלים - לא נימנע מפעולה". בהתייחסו לפגישותיו עם אבו מאזן, גנץ גרס: "אני מדבר עם מי שאפשר ונלחם במי שצריך".

לאחר מכן, גנץ התייחס לפוסט של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, בו שיבחה והיללה את מחבלי "גוב האריות" שחוסלו הלילה. "צר לי על זה שמנהיגים ישראלים מזדהים עם שהידים, טרוריסטים". לדבריו, "היא לא שותפה שלי ולא תהיה. כשהיא מדברת על טרוריסטים כמייצגי העם הפלסטיני - היא שוכחת בתור מנהיגה ישראלית שהיא מייצגת ציבור ישראלי ולא פלסטיני. נמשיך להגן גם על הציבור הערבי, למרות מה שהיא אומרת".

''גוב האריות'' בשכם
פעילי ''גוב האריות'' בעיר שכם

בהמשך, גנץ טען כי הוא אינו רואה תמיכה רחבה בקרב הציבור הפלסטיני לפעולות הטרור. "אני מאמין שמרבית הציבור הפלסטיני רוצה לחיות את חייו, לדאוג לכלכתו ולפרנסתו. יש גורמי טרור שפועלים ומתסיסים, אבל אני עוד לא רואה את הציבור הפלסטיני מצטרף".

כשנשאל האם לא מדובר במהלך פוליטי שנועד לשדר "'קשיחות" ביטחונית, גנץ אמר: "השיקול שלי הוא מודיעיני וביטחוני בלבד, ואני לא מתכוון לתת לשיקולים פוליטיים להכתיב את הפעולה הביטחונית". עוד הוסיף גנץ על הבחירות המתקרבות: "שהבוחר ישאל את עמו מי האיש המנוסה והאחראי שיכול להפעיל את הכוח".

באשר לבחירות שיערכו בשבוע הבא, ולאפשרות שיעמוד בראש הממשלה הבאה, כשמפלגתו נמנית עם מספר דו ספרתי נמוך של מנדטים, לפחות בסקרים האחרונים, גנץ אמר: "אני רואה ומעריך שניהיה יותר גדולים. ככל שאתה יותר גדול יש לך יותר לגיטימציה, יש לך כוח וחופש פוליטי לממש את מה שאתה רוצה לממש".