גנץ תוקף את המתדרכים נגדו: "מציע למי שחמוץ שינקה את הראש"

שר הביטחון תוקף בפוסט את הטענות על מתיחות בצמרת הממשלה: "בניגוד לתדרוכים שקריים, יש בי סיפוק גדול". שר התרבות טרופר: "לא מתרגש מכל מיני גורמים אנונימיים וכנראה מתוסכלים קצת"

זמן צפייה: 07:02

שר הביטחון בני גנץ תקף היום (שישי) את הטענות על מתיחות בצמרת הממשלה, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "בניגוד לכל מיני שמועות ותדרוכים שקריים ואישיים אליהם התרגלתי בשנתיים האחרונות, יש בי סיפוק גדול מתפקידי כשר הביטחון, תפקיד שיש בו אחריות לאומית רחבה על גורלה של המדינה שלחמתי למענה".

גנץ הוסיף וכתב: "אני גם חושב שהממשלה עובדת היטב, ונעשה הכל כדי שהתקציב החשוב והחברתי שאנו מביאים יעבור. אני מציע למי שחמוץ לו - לנצל את השבת ליהנות בחיק המשפחה, לנקות את הראש ולאפשר לכולנו לעבוד למען אזרחי המדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהתפרצות הר געש ועד קפטן קירק בחלל: מסביב לעולם בשתי דקות

הוועדה אישרה את מינוי ראש השב"כ: "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו"

בית המשפט התיר תפילה שקטה בהר הבית, בר לב: "שינוי מסוכן"

חבר מפלגתו של גנץ, שר התרבות והספורט חילי טרופר, התראיין הערב לאלמוג בוקר במהדורת שישי, ואמר כי הוא "לא מתרגש מכל מיני גורמים אנונימיים וכנראה מתוסכלים קצת". טרופר הוסיף כי הדבר האחרון שמעניין את גנץ זה שררה וכבוד אישי.

"למען הסר ספק, אין מבצע ביטחוני שיכול לקרות בלי שעבר דרך שר הביטחון והוא אישר אותו", אמר טרופר בתגובה לטענות שהתדרוכים על כישלון המבצע לאיתור רון ארד הגיעו מגנץ, "גם במקרה הזה הכל עבר דרך גנץ. אף אחד מסביבתנו לא תדרך כאילו זה נכשל. אנחנו לא עושים סיבובים פוליטיים על הגב של ביטחון מדינת ישראל".

"אני לא אומר שבנט עשה את זה, בנט בחר להביא את זה החוצה", הוסיף טרופר, "אני מדבר על זה שהיה מי שחשב שהתדרוכים כאילו המבצע נכשל הגיעו מסביבת גנץ. זו לא הדרך שלנו, מה שיש לנו להגיד על מבצעים צבאיים אנחנו אומרים בתוך החדרים, יש שר ביטחון למדינת ישראל, לא סתם הוא השר הכי פופולארי בממשלה".

לשאלה האם בנט טעה כשחשף את עצם קיום המבצע אמר טרופר: "אני לא נכנס לזה, זו החלטה שלו ושיקול שלו, אני מכבד את זה. אני בטוח שגם רה"מ לא רוצה לפגוע בביטחון המדינה, וזה שהוא הוציא את זה לא פגע בביטחון המדינה. אבל מיותר בעיניי, ואני פונה בעיקר לאותם גורמים אנונימיים שמנסים להדליק להבות, זה תמיד מיותר, ואפילו קצת מסוכן שעושים את זה בנושאים שנוגעים לביטחון המדינה".

טרופר התייחס גם לשאלה האם חברי "כחול לבן" יצביעו בעד הצעת החוק של גדעון סער למניעת כהונה עם כתב אישום: "אני מניח שכן אבל נצטרך לראות את הנוסח הסופי, אנחנו תמיד מתנגדים לחוקים פרסונליים. רוב הדברים האלה הם הצעות של כחול לבן במקור, למשל הגבלת כהונה ואם זה יהיה בנוסחים שדובר עליהם אנחנו כמובן נתמוך בדבר הזה".

"אנחנו לא נחבור לנתניהו, את הדבר הזה ניסינו ולצערנו לא פגשנו שותף בצד השני", הוסיף טרופר, "גנץ לא יחבור לנתניהו, הוא איפשר את הקמת הממשלה הזו ומאפשר את קיומה, הוא שר הביטחון שלה, היא עושה עבודה טובה, ואנחנו עושים באיך הממשלה עושה עבודה טובה למען כלל האזרחים, אלה שבחרו בנו ואלה שלא בחרו בנו, כל אופציה אחרת לא על הפרק".