נתניהו: "לא מודאג מהסקרים; שבנט יחליט אם הוא ימין או לא"

רה"מ התייחס לסקר חדשות 13 לפיו יו"ר ימינה מתחזק על חשבונו, ותקף אותו על כך שהצביע בעד הצעת אי האמון של לפיד • גנץ: "אם התקציב לא יקודם - נבחן דרך אחרת ללכת בה. לא אהיה בן ערובה"

זמן צפייה: 08:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד לסקר חדשות 13. לטענתו, הוא "לא מודאג מהסקרים. אני אף פעם לא מצליח בסקרים, רק בבחירות" כמו כן, נתניהו תקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט, שעל פי הסקרים כוחו גדל: "הוא הצביע למען לפיד באי אמון לראש הממשלה - אז שיחליט אם הוא ימין או לא ימין. אני חושב שזה הדהים הרבה אנשים, זה הדהים גם אותי. אני יכול להבין שמצביעים לפזר כנסת, אבל להצביע עבור יאיר לפיד כראש ממשלה?".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ התייחס היום בישיבת סיעת כחול לבן למשבר סביב העברת תקציב המדינה, והבהיר כי אם הנושא לא יקודם, כפי שכבר דרש, "נבחן דרך חדשה ואחרת ללכת בה - ככה זה לא יכול להימשך". לדבריו, כל הכלכלנים איתם נפגש תמכו בהעברת תקציב דו שנתי. "התקציב הוא מבחן לרצינות. אם באוצר יש כבר תוכניות, אז שיוציאו אותן. אם תהיה יציבות כלכלית במדינת ישראל תהיה גם יציבות פוליטית ונוכל להתמודד עם הקורונה", אמר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתוך חודש: 115 אלף ישראלים נוספו רשמית למעגל האבטלה

סוריה מאשרת: משלחת אמריקנית נועדה בדמשק עם בכיר במשטר אסד

הבאג במערכת החקירות האפידמיולגיות – שגרם לחשד שגמליאל שיקרה

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

עוד התייחס יו"ר כחול לבן למתח בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. לטענתו, הוא מוכן לשיתוף פעולה שיקדם את תפקוד הממשלה, אך אינו מוכן "להיות בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד - כשאנחנו מתסכלים על האתגר הבריאותי, הכלכלי והחברתי שאנחנו נמצאים בו, אנחנו מבינים שלמדינת ישראל חייבת ממשלה מתפקדת".

במקביל, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר היום בישיבת סיעת הליכוד כי הוא מעוניין לקדם "שיח אחר" בחברה הישראלית. לדבריו, "כשאנחנו מתעסקים בכל הוויכוחים הפנימיים ובמאבקים, אפילו נגד היריבים הפוליטיים שלנו, תוך כדי עימותים חוצים אפילו קווים אדומים באמירות שלנו. אני חושב שהציבור פחות אוהב את זה. אני באופן אישי הולך לשנות את זה. לא קל לי לבוא עכשיו ולהודות לפני כולם שגם אני עשיתי דברים שלא היו צריכים להיעשות".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי גנץ שוקל לפזר את הכנסת כבר בחודש נובמבר, אם נתניהו לא יקדם את אישור תקציב המדינה, כפי שהוסכם בחודש אוגוסט כאשר נדחה מועד העברת התקציב. אם הכנסת אכן תפוזר בחודש הבא, מערכת הבחירות הנוספת תיערך כבר בחודש פברואר. מטעם הליכוד נמסר: "איומים לא יעבדו. גנץ צריך להחליט מה לפני הכול - ישראל או פוליטיקה".

לפני כן פורסם לראשונה בחדשות 13 כי חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) יגיש הצעת חוק, לפיה אישור תקציב המדינה יידחה לחודש מארס 2021 בטענה כי לא ניתן לעמוד בדרישת כחול לבן, שביקשה לאשר אותו עד חודש דצמבר. זאת למרות שעל פי ההסכם בין הצדדים שנקבע בחודש אוגוסט האחרון, העברת התקציב הייתה אמורה להיערך בדצמבר. הצעתו של קרעי לא הייתה נולדת ללא גיבוי של נתניהו, שככל הנראה מעוניין לדחות הבחירות לנקודת זמן נוחה יותר עבורו. לחילופין, סירוב של כחול לבן יצייר אותה כאחראית למערכת בחירות נוספת.

כמו כן, בשבוע שעבר התייחס בכיר הליכוד גדעון סער לסוגיית התקציב שנמצאת במוקד המחלוקת בקואליציה, והצהיר: "חשוב מאוד להעביר את תקציב המדינה - זו תוכנית העבודה של הממשלה. בלי תקציב מדינה זה הכול אוסף של אלתורים וקופסאות, וכותצאה מהיעדרו המדינה מאוד תיפגע. אין סיבה לא להעביר תקציב בקרוב".