נתניהו תקף בכנסת את השימוש ב"פגסוס": "כמו שצה"ל יפציץ אזרחים ב-F35"

רה"מ בנט תקף את חברי האופוזיציה במהלך דיון "40 חתימות", וסימן תנועת "משוגע" כשראש האופוזיציה דיבר. נתניהו התייחס גם לטיפול הממשלה בקורונה: "היום הספרון החדש שבנט חייב להעתיק הוא 'איך להיכנע למגיפה'. זה בדיוק מה שעשיתם"

זמן צפייה: 02:34

במהלך דיון "40 חתימות" שנערך הערב (שני) במליאת הכנסת, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את השימוש בתוכנת הריגול "פגסוס" נגד אזרחים, ואמר: "תוכנות ריגול שנועדו לסכל טרור הפכו לכלי לריגול אחר אזרחים. הדבר דומה לכך שצה"ל ישתמש באף 35 כדי להפציץ את אזרחי ישראל".

"זהו יום שחור למדינת ישראל", אמר נתניהו, "מבלי להתייחס לעניין שלי, שיש לו כמובן השלכות רחבות, אני חושב שהעניין הזה נוגע לכל אזרחי המדינה - לא ימין, לא שמאל, כל אזרחי המדינה בלי יוצא מן הכלל. קרה כאן דבר שאי אפשר בכלל להעלות על הדעת. הפשיטו כאן אזרחים, עקבו אחריהם, האזינו להם, נכנסו אליהם לסודות הכי כמוסים ומי יודע איזה שימוש פסול עשו בריגול זה".

"יש רק דרך אחת לטפל בזה", הוסיף ראש האופוזיציה, "לא בתמרונים ותירוצים ולא בכל מיני דרכים שלא יהיו מקובלות על כל יושבי הבית הזה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות חקירה עצמאית, חזקה ובלתי תלויה, שתהיה מקובלת על שני צידי הבית הזה. רק כך נשקם את אמון הציבור במדינה שלנו ובדמוקרטיה שלנו.

20211227195621 Noam0003
נתניהו במליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בהמשך תקף נתניהו את הממשלה בנושא הטיפול במגפת הקורונה: "לפני שמונה חודשים העברנו לכם את המדינה הראשונה בעולם שיצאה בשלום מהקורונה. דורגנו אז בחמישייה הראשונה בעולם בהצלחה בהתמודדות עם המגיפה. היו כמעט 0 חולים, 0 נדבקים, 0 מתים, והיום הספרון החדש שבנט חייב להעתיק הוא 'איך להיכנע למגיפה'. זה בדיוק מה שעשיתם".

"זאת ממשלה מסוכנת", המשיך נתניהו לתקוף והתייחס גם להסכם הגרעין: "איראן מנהלת בימים אלה מו״מ מתקדם לחזרה להסכם הגרעין. באופן מדהים עמדתה של ישראל לא נשמעת בעניין הזה. בנט לא נלחם נגד חזרת איראן להסכם ושר החוץ לפיד שותק כמו דג".

20220110121418 Noam4847
ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון ועדת חוץ וביטחון | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט סימן בידיו "משוגע" בשעה שנתניהו דיבר, ולפני כן התייחס בעצמו לתפקוד הממשלה בגל האומיקרון: "המדיניות שלנו - כלכלה פתוחה, נלחמים במגפה. אנשים הולכים לעבודה כל יום, ילדים הולכים לבית הספר. אנחנו לא נוקטים בגישה של פאניקה הקורנה זה לא סוף האנושות. הדבר הכי קל זה ללחוץ על כפתור הסגר, הרי מה יותר נוח מלשבת בבית בחל"ת במשך שנה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2202071858' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='בנט מסמן תנועת "משוגע" כשנתניהו מדבר' poster='' kid='1_fd0ph5q5' duration='6']

"אנחנו נלחמים להשאיר כלכלה פתוחה", הוסיף בנט, "התפיסה שלנו היא לתת את הכלים לציבור להגן על עצמו. מה כואב לכם? שהפסקתי את מזדווות הכסף שאתם התחלתם? כואב לכם שמנענו בחירות חמישיות ושישיות? כואב לכם שפתחנו תחרות בכשרות ושברנו את המונפול? אולי כואב לכם שהגדלנו את שכר הלוחמים ב-50%? כואב לכם שיש צמיחה של 7% בכלכלה?"

"החזון שלכם זה בחירות קיטוב, סגרים, החזון שלנו זה מדינה שחזרה לתפקד", המשיך בנט לתקוף את חברי האופוזיציה שקראו לעברו קריאות ביניים, "אופוזיציית ביבי - טיבי- סמוטריץ, הסיבה שאתם לא בממשלה היא כי לא הצלחתם להקים ממשלה ארבע פעמים. כשלתם בניסיון להקים ממשלה לכן הדמוקרטיה ולא הקונספרציה העבירה אתכם לאופוזיציה".