בנט על איראן: "אנחנו לא דובי לא-לא, בסוף יכול להיות הסכם טוב"

בריאיון שהוקלט לפני התקיפה בסוריה אמר ראש הממשלה כי לישראל יש 2 מטרות - אחת מהן היא לגלגל את איראן אחורה, והשנייה היא לשמור שלעולם היא לא תוכל לפרוץ לנשק גרעיני. "אנחנו פועלים באופן ענייני ולא מחפשים לריב"

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

בריאיון שהוקלט לפני התקיפה בסוריה הלילה (שלישי), אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי לישראל יש שתי מטרות - אחת מהן היא לגלגל את איראן אחורה, והשנייה היא לשמור שלעולם היא לא תוכל לפרוץ לנשק גרעיני. "אנחנו לא דובי לא לא", אמר בנט, "אנחנו פועלים באופן ענייני, ובשונה מאחרים אנחנו לא מחפשים לריב אלא מחפשים להביא תוצאה. בסופו של דבר יכול להיות הסכם טוב". את הדברים אמר בנט בריאיון לאפי טריגר בגלי צה"ל.

בריאיון האשים בנט את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בכך שהיה צריך להגיע אתמול לכנסת על אף שבתו נדבקה בקורונה והוא אמור היה להיות בבידוד. "האופזיציה עושה יש פה משהו שלא היה אף פעם, האופוזיציה בראשות נתניהו איבד איבדה כל זכר של ממלכתיות", אמר בנט, והוסיף כי "אם עוד כמה ימים יהיו הדבקות כנסת זה יהיה כי נתניהו החליט שהוא משחק משחקים".

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

בנוסף התייחס בנט גם לטענת נתניהו לפיה ראש הממשלה הסכים למדיניות אפס הפתעות מבחינת איראן, וטען שזה שקר מוחלט. "ישראל לא תהיה צד להסכם", אמר בנט, "ישראל תמיד תשמור את זכות הפעולה ותגן על עצמה בכוחות עצמה. אני חושב שנתניהו הוא האחרון שיכול להטיף בעניין איראן, באמת יום אחד כשדברי הימים יפתחו יראו את הפער הבלתי מתקבל על הדעת בין המילים הגבוהות לירושה המאוד קשה, אגב לא רק שם, גם מול חיזבאללה".

בנט התייחס גם לטיסה של רעייתו וילדיו לחופשה על אף שביקש מהאזרחים להימנע מטיסות לחו"ל. "מותר לבקר אותי, זה לגמרי לגיטימי", אמר בנט, "צריך לומר, גילת והילדים פעלו לחלוטין על פי הכללים. הם פעלו על פי אותם כללים שחלים על משפחת לוי בחולון או משפחת כהן בעיר מודיעין. המשפחה פעלה כדין, גם כואב לי קצת שמציירים את גילת באור לא נכון".

"הציפייה שלי מאזרחי ישראל, מעבר להתחסנות בתקופה הקרובה, היא לשמור בצורה יותר טובה על האנשים הפגיעים במשפחה", הוסיף ראש הממשלה, "על המבוגרים ובעיקר על אנשים לא מחוסנים שהם כן יכולים להפגע בצורה קשה מאומיקרון".

Dst02885
בנט נואם ביציע המבודדים | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים: "באפס מאמץ ובאפס החלטות: בנט ממשיך 'לפרשן' בענייני קורונה במקום לקבל החלטות - גם להציל חיים וגם לתת סיוע כלכלי לעסקים ולאזרחים - כפי שאנחנו עשינו. בנט קיבל מנתניהו מדינה נקייה מקורונה שדורגה במקום ה-5 בעולם והיום הוא הצליח לדרדר אותנו למקום ה-21. הוא מזגזג בכל נושא חיוני בקורונה ונכשל כישלון חרוץ במבצע חיסון הילדים. בנט ממשיך 'להכיל מתים', לסכן חיים ולפגוע כלכלית בעסקים ובאזרחים - עם 0 החלטות, 0 הצלחות ו-0 הישגים".