שיחה טעונה בין סער לנזרי: השניים קבעו להיפגש בשבוע הבא

לאחר ששר המשפטים הודיע כי יעלה בשבוע הבא לדיון את המועמדים לתפקיד היועמ"ש, הודיע רה"מ בנט כי גם הוא תומך במועמדותה של בהרב-מיארה למשרה וטען כי "היא המועמדת המתאימה ביותר ובעלת הידע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר"; ביקורת במשרד המשפטים על החלטת סער להוציא את נזרי מהרשימה: "פוליטיזציה של הוועדה"

זמן צפייה: 02:15

פגישה טעונה בתקיימה היום (שני) בצהריים בין שר המשפטים גדעון סער והמומעד לשעבר לתפקיד היועמ"ש - עו"ד רז נזרי ששמו לא קודם, במהלכה סיפר נזרי על האכזבה שלו, כשבמקביל סער ניסה לנמק את החלטתו בפני המשנה ליועמ"ש. בסופה של השיחה ולאחר ששר המשפטים כבר הביע את תמיכתו בעו"ד גלי בהרב-מיארה, השניים קבעו להפגש כבר בשבוע הבא.

בתוך כך, בצמרת משרד המשפטים הביעו ביקורת חריפה היום על שר המשפטים סער לאחר ששמו של נזרי לא עלה ברשימת המועמדים הסופית, ואמרו כי נעשתה "פוליטיזציה של הוועדה למינוי היועמ"ש" וכינו את החלטתו של סער "ביזיון ובושה".

גלי בהרב מיארה
עו''ד גלי בהרב מיארה

כמו כן, גם בכיר בקואלציה המזוהה עם הימין הפוליטי אמר הערב לחדשות 13 כי "בממשלה הזאת זה לא נכון לעשות מעשים שנתפסים כ'אנטי ביבי'". לטענתו של הבכיר, "סער הלך רחוק מדי ופסל מישהו שללא ספק ראוי לתפקיד, מכיוון שהוא נתפס באיזשהו אופן כ'בעד נתניהו' או שעמדתו פייסנית כלפי כתב האישום נגדו". זאת ועוד, המועמדת המובילה לתפקיד בהרב-מיארה, טרם הביעה את דעתה על פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, מהלך אותו מקדם שר המשפטים סער.

בד בבד, לאחר ששר המשפטים גדעון סער הודיע מוקדם יותר היום כי יעלה בשבוע הבא לדיון את המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ראש הממשלה נפתלי בנט יישר הערב קו עם סער והביע את תמיכתו במינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה למשרת היועצת המשפטית לממשלה.

"עו"ד בהרב-מיארה היא המועמדת המתאימה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ובעלת הידע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר", כתב בנט בהודעה והוסיף: "לבהרב-מיארה מומחיות ובקיאות רבה בתחומי המשפט הציבורי-המינהלי והמשפט האזרחי".

מוקדם יותר היום אמר שר המשפטים סער כי "במהלך עבודתה טיפלה במגוון של נושאים, לרבות בנושאים שנוגעים שנוגעים לבטחון המדינה. נסיונה המקצועי והניהולי יהיה לעזר רב במאמצים לשפר את תפקוד ויעילות המערכת כולה. היא עבדה בשנים האחרונות גם במגזר הפרטי וחוותה את השירות הציבורי מנקודת מבטו של הציבור. למיטב הכרתי ושיפוטי היא ניחנה בתכונות האישיותיות הנדרשות לתפקיד".

אמש הודיעה הוועדה המקצועית לאיתור מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה כי היא צמצמה את רשימת המועמדים לשלושה: עו"ד גלי בהרב-מיארה, הנחשבת למועדפת על ידי שר המשפטים, המשנה ליועמ"ש לדין בינ"ל רועי שיינדורף ואיתי אופיר, יועץ משפטי למערכת הביטחון.

בתוך כך, נציגיו של סער בוועדה, האוזר ומרידור, הצביעו נגד עו"ד רז נזרי, וראש ועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש, פרופ' אשר גרוניס, התנגד לכלול את המועמדת של סער בשלישייה האחרונה. גורמים בכירים במשרד המשפטים טוענים כי זוהי "פוליטיזציה של הוועדה, נעשה עוול לרז נזרי".