"אז תצביע נגד": העימות בין בנט לנתניהו על פתיחת מערכת החינוך

במהלך ישיבת הממשלה פרץ ויכוח בין ראש הממשלה לשר הביטחון, לאחר שהאחרון טען כי יש להחזיר לפעילות את מסגרות החינוך. נתניהו לא קיבל את דעתו, ויו"ר ימינה איים להתנגד להחלטת הממשלה

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

במהלך ישיבת הממשלה התרחש עימות בין שר הביטחון נפתלי בנט לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוגע לפתיחת מערכת החינוך. במהלך העימות בנט איים להתנגד להחלטת הממשלה ונתניהו השיב לו: "אז תצביע נגד".

הוויכוח בין השניים החל כאשר בנט טען כי צריך לשחרר את מערכת החינוך, במיוחד הגיל הרך וכיתות א' עד ג'. הוא ציין כי בלי חזרה ללימודים, הורים רבים לא חוזרים לעבודה. כמה מהשרים הצטרפו לעמדת בנט. נתניהו לא קיבל את דעתו וניסה להסיר את הנושא מסדר היום. בשלב הזה, לפי שני שרים שהשתתפו בישיבה, התפתח ויכוח בין השניים.

עוד בחדשות 13:

בעקבות ההתפרצות: סגר במספר שכונות בנתיבות ובבית שמש

הממשלה אישרה פתיחת חנויות רחוב ומכוני יופי; הותר "טייק אווי"

יותר מ-50,000 מתים מקורונה בארה"ב; חברות החיטוי נגד טראמפ

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

נתניהו קטע את בנט ואמר: "זה לא הזמן לפתוח את מערכת החינוך, נקיים דיונים בעוד שבוע". בנט השיב: "חייבים לדון עכשיו. אי אפשר לדחות כל פעם". נתניהו: "אפשר. אתה תראה שאפשר". בנט: "אז אפשר להצביע נגד". נתניהו: "אז תצביע נגד". בנט: "בכל פעם שאומרים נדון לא דנים ולא מחליטים. זה עניין בוער". נתניהו: "אז נדון בראשון הקרוב, מקסימום ביום שני. רק אל תחשבו שזה שיש דיון זה אומר שיש שחרור של מערכת החינוך. מנהיגים זרים שדיברתי איתם אמרו שהם זהירים בנושא החינוך כי זה הדבר האחרון שהם משחררים". בסופו של עניין, בנט הצביע בעד.

בהמשך הישיבה התרחש ויכוח דומה בין שר התיירות יריב לוין לבין נתניהו בנושא פתיחת הצימרים. לוין אמר: "אנחנו מאפשרים ספרים וקוסמטיקאיות – מה הבעיה עם הצימרים? אני כבר שבועיים מנסה לדבר עם משרד הבריאות על זה והם לא מחזירים לי טלפון. רק מי שצועק כאן מקבל משהו". נתניהו לא קיבל את דברי לוין ואמר: "נדבר על זה אחרי החג. שלא נשדר לציבור שהכל בסדר לפני הרמדאן ויום העצמאות. בעוד שבועיים נהיה יותר חכמים ונכין חבילת שחרורים נוספת". לוין לא ויתר: "צריך להחליט עכשיו. למה לחכות".