נתניהו ובנט נפגשו: "הפגישה הייתה חיובית - יוועדו שוב בהמשך"

ראש הממשלה נועד עם יו"ר ימינה כחלק מהמו"מ הקואליציוני. מוקדם יותר, אמר בנט כי יקבל החלטה בנושא בשבועות הקרובים והוסיף: "בוודאי שאנחנו רוצים להיות בממשלה - השאלה אם נוכל להשפיע"

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו הערב (רביעי) כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני. בתומה, מסרו שני הצדדים כי "הפגישה הייתה חיובית - סוכם כי תיקבע פגישת המשך".

מוקדם יותר הסביר בנט כי "בוודאי שאנחנו רוצים להיות בממשלה - השאלה אם נוכל להשפיע". במקביל, יו"ר ימינה לא שלל אפשרות של הצטרפות לאופזיציה והדגיש כי "אם הממשלה תלך בכיוון ההפוך מזה שאנחנו מאמינים בו ונראה שאין לנו השפעה - אז לא נצטרף".

הצעת הליכוד לימינה עומדת על תיק וחצי עד שני תיקים, אך ימינה, לפי שעה, מסרבת. הליכוד בתגובה ציינה: "ראש הממשלה התחייב כי ימשיך לשמור על עקרונות המחנה הלאומי ושלמותו של גוש הימין במסגרת ממשלת האחדות". כזכור, לאחר חתימת ההסכם גורמים בימינה הביעו אכזבה וציינו כי "נתניהו מראה לנו את הדרך החוצה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אם ימינה לא תקבל את הצעתנו – ננסה לפרק ולהביא אותם בחלקים"

המחבל תיעד עצמו לפני הפיגוע: "כולם עובדים כחוליה אחת נגדי"

מנוף פגע במבנה באתר בנייה בראשל"צ – וגרם לקריסתו • תיעוד

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום אמר מקורב לראש הממשלה כי "אם ימינה לא תקבל את ההצעה שלנו, ננסה לפרק אותם ולהביא אותם בחלקים. בהתחלה רפי פרץ ואחכ סמוטריץ". בכירים בימינה אמרו בתגובה: "אנחנו סיעה אחת - לא ניתן לראש הממשלה לעשות לנו מה שעשה לכחול לבן".

בתוך כך, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס בחשבון הפייסבוק שלו להסכם האחדות שנחתם בין כחול לבן לליכוד: "קראתי בעיון רב את ההסכם הקואליציוני. זה לא יותר מאשר סידור עבודה לגנץ וחסינות לנתניהו. זו ממשלה שתגיע למימדים מפלצתיים של 36 שרים ו-16 סגני שרים, כאשר לכל אחד לשכה, יועצים, מזכירות ונהג. לזה יש להוסיף את החוק הנורווגי שיכניס מספר לא מבוטל של ח"כים לכנסת עם כל המשתמע מכך, והסעיף הכי חשוב מעון שרד למ"מ ראש הממשלה".

"האבסורד בכל זה, שעל פי ההסכם, זו אמורה להיות ממשלת חירום ואחדות לאומית למאבק בנגיף הקורונה שתכלול 'מענים בסוגיות של תעסוקה, דאגה לעובדים ולמעסיקים, הסרת חסמים מיותרים, תמיכה כלכלית למגזר העסקי, העצמאיים והמגזר השלישי ופעולות נוספות להתמודדות עם המיתון הקשה שאליו נקלע המשק הישראלי'. לא דובים ולא זבובים. מדובר בקואליצייה של אופורטוניסטים שאיבדו כל בושה", ציין.