בנט בצל הדיווחים שהממשלה תתפרק אם יהיה הסדר עם נתניהו: "תנוח דעתכם"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לדיווחים כי הקואליציה בסכנה אם ייחתם הסדר טיעון עם ראש האופוזיציה. "אנחנו ממשיכים לעבוד באופן שקט ובטוח", אמר בנט והתייחס לגל האומיקרון: "אלה שבועות קשים, משלוח נוסף של תרופות יגיע עד סוף השבוע"

זמן צפייה: 03:57

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לדיווחים כי הקואליציה תמצא בסכנה אם ייחתם הסדר טיעון עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "שתנוח דעתם של הפרשנים הפוליטיים, אנחנו ממשיכים לעבוד באופן שקט ובטוח".

בהתייחסו להתפרצות האומיקרון: "אנחנו נכנסים לעין הסערה, לימים המורכבים ביותר בגל הזה. האומיקרון כבר הגיע כמעט לכל בית כולל שרים בממשלה". בהמשך הוסיף בנט: "אני שמח לבשר שעד סוף השבוע יגיע לארץ עוד משלוח משמעותי של מנות תרופה של פייזר".

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כמו כן, התייחס בנט לתקציבים שהממשלה צפויה לאשר: "אנחנו מסירים חסמים של בירוקרטיה ורגולציה, כאשר היום נעביר 110 מיליון שקלים לשימור וטיפוח הכותל המערבי ונאשר השקעה של חצי מיליארד שקל בבית שמש".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ביקר במחלקת הקורונה בחניון התת קרקעי בבית החולים בילינסון ואמר כי "אנחנו בוחנים את האפשרות לקצר את משך הבידוד לעובדים מאומתים במוסדות רפואה ובתפקידים חיוניים אחרים, ונעשה זאת באחריות".

במהלך הביקור, הציג מנהל קמפוס בילינסון, ד"ר ערן רוטמן את הערכות בית החולים לגל החמישי ואת הפעילות של מחלקת הקורונה שנמצאת בחניון התת קרקעי ואמר שהיום תיפתח גם מחלקה נוספת בקומה 3- בחניון בית החולים.

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר ביום שישי האחרון בריאיון לחדשות 13 כי השבוע הזה הוא "קריטי" מבחינת משרדו, ולדבריו אפשר יהיה להעריך טוב יותר את מספר החולים הקשים ומספר החולים ההמחוברים למכשיר האקמו - "אם נראה שהמספרים עולים מהר אז נצטרך לשקול בכובד ראש הטלת סגר".

בהתייחסו של מנכ"ל משרד הבריאות לחיסון הרביעי: "אם נראה ירידה בתחלואה ובהדבקות בעקבות החיסון הרביעי - אז נוכל להמלית על הורדת הגיל להתחסנות בו ליתר האוכלוסייה". עוד אמר פרופ' אש: "בינתיים זה לא נמצא על השולחן, אם נראה נתונים שיתמכו בכך - נעשה את זה".