בן גביר מודר מדיון אצל נתניהו - שהבטיח: "בפעם הבאה תוזמן"

פרסום ראשון: את הפרטים על הדיון המיוחד בעניין אירועי חווארה שמע השר ממי שדווקא כן עודכן ותודרך על הנאמר בשיחה, המפכ"ל יעקב שבתאי, וגם מהפרסומים השונים בתקשורת. לאחר הדיון התקיימה שיחה בין השניים, שבמהלכה השר בן גביר מחה בפני ראש הממשלה על שלא הוזמן אליו. מצידו, נתניהו הבטיח שהדבר לא יחזור על עצמו

זמן צפייה: 01:21

פרסום ראשון - המידור של השר איתמר בן גביר: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מודר מהדיון שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום ראשון על האירועים החריגים בחווארה. את הפרטים על הדיון המיוחד הוא שמע ממי שדווקא כן עודכן ותודרך על הנאמר בשיחה, המפכ"ל רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, וגם - מהפרסומים השונים בתקשורת. כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 13.

לפי מידע שהגיע לידינו, לאחר הדיון התקיימה שיחה בין השניים, במהלכה השר בן גביר מחה בפני ראש הממשלה על שלא הוזמן אליו. בן גביר טען: "לך יש מדיניות על עזה? על הפלסטינים? גם לי יש. מה זה המידור הזה?". מצידו, רה"מ נתניהו הדגיש כי מהות הדיון עסקה ביהודה ושמרון, עניין שלשר בן גביר אין קשר מתוקף תפקידו. למרות זאת, נתניהו הבטיח לו שהדבר לא יחזור על עצמו וכי בדיון הבא בנושאים מהסוג הזה - השר בן גביר יזומן.

בהמשך השיחה, נתניהו הנחה את המזכיר הצבאי שלו, האלוף אבי גיל, לעדכן את בן גביר. יצוין כי יחסיהם של המזכיר הצבאי של רה"מ והשר בן גביר ידעו עליות ומורדות בשבועות האחרונים. מלשכת רה"מ נמסר בתגובה בתגובה לפרסום בחדשות 13: "הפגישה התקיימה באווירה טובה".

ההתפרעויות בחווארה
ההתפרעויות בחווארה. יום ראשון | צילום: רויטרס

אמש, במהלך דיון 40 חתימות ראשון בכנסת הנוכחית, נעדרו חברי סיעת עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, זאת במחאה על ההתנהלות הביטחונית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר הביטחון יואב גלנט. "מדיניות ההכלה חייבת להשתנות", אמרו בסיעת עוצמה יהודית.

"לא ניתן יהיה לנהל מדיניות עצמאית בלי לשתף את השותפות הבכירות בממשלה. ככה לא מתייחסים לשותפות", הוסיפו. גורמים בעוצמה יהודית טענו: "לא ייתכן שנשמע על ועידות מדיניות וסיכומים מדיניים בתקשורת, שיחליטו לבד על הסרת איטום בתי מחבלים, ולא ייתכן שיפנו תושבים מאביתר בניגוד להסכמים קואליציוניים ובניגוד למדיניות הימין".

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
רה''מ בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בכירים בליכוד הגיבו להיעדרות בן גביר ועוצמה יהודית וכינו אותה "מעשה חסר אחריות נגד ממשלת ימין. כשיש הצבעה של השמאל נגד ממשלת ימין - כולם מתייצבים". על כך הגיבו בכירים בעוצמה יהודית שאמרו: "מדיניות ההכלה של נתניהו והליכוד מאז הוקמה ממשלת הימין היא מעשה חסר אחריות. כשיש טרור של מחבלים נגד ישראלים - ישראל צריכה להלום בטרור ולא להיכנע לו".

דיון 40 חתימות מתקיים לבקשת 40 חברי כנסת לפחות, שדורשים את נוכחות ראש הממשלה - שמחוייב להגיע. נושא הדיון אמש היה המהפכה המשפטית, אך לא תמיד הדיון נצמד לנושא המרכזי, ויכולים לעלות נושאים נוספים. ההחרמה של הדיון על ידי עוצמה יהודית היא הצהרתית, ואין לה משמעות פרקטית מבחינת הדיון.