פרסום ראשון: "דירות השירות" של בני הזוג נתניהו

המשרד מתכוון להשתמש בכמה דירות שבקרבת רחוב עזה בירושלים, שם מתגוררים בנימין ושרה נתניהו, לצורך תפעול שוטף של בית המשפחה. הבקשה כרוכה בעלויות כספיות משמעותיות, שיושפעו מכמות הנכסים שהמדינה תשמיש לטובת המהלך

זמן צפייה: 01:41

משרד ראש הממשלה מתכוון להשתמש בכמה דירות שבקרבת רחוב עזה בירושלים, שם מתגוררים רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה, לצורך תפעול שוטף של בית משפחת נתניהו, על כל המשתמע מכך. כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 13.

מזה למעלה משנה שמעונו הרשמי של ראש ממשלת ישראל, הבית ברחוב בלפור, נמצא בשיפוצים בשל דרישת שב"כ לבצע בו התאמות ביטחוניות. מכיוון שהבית ברחוב עזה אינו יכול לענות על צרכי בני הזוג נתניהו, נוסף על שירותים שמשרד רה"מ מתקשה להעניק לשניים בבית ברחוב עזה - המשרד דורש להשתמש בנכסים נוספים בקרבת מקום.

לחדשות 13 נודע כי הדירות הנוספות ישמשו את משרד רה"מ כמו גם את נתניהו עצמו לפגישות, בישול ארוחות למשפחת נתניהו וגם - תפעול שוטף של המעון הזמני ברחוב עזה. בקשת משרד רה"מ כרוכה בעלויות כספיות משמעותיות, שיושפעו באופן ישיר מכמות הנכסים שהמדינה תשמיש לטובת המהלך. לטענת גורם מדיני ששוחח עם חדשות 13, ההחלטה להשמיש דירות נוספות בקרבת רחוב עזה נובעת מחוסר התקדמות בשיפוץ המעון הרשמי ברחוב בלפור.

מעון ראש הממשלה הזמני ברחוב עזה
מעון ראש הממשלה הזמני ברחוב עזה, ירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה לפרסום בחדשות 13: "בכוונת גורמי הביטחון לשכור דירות בסמוך לבית רה"מ ברח' עזה לצורכיהם. בדירות הביטחון הקיימות באזור המעון הרשמי ברח' בלפור, בכוונת המשרד לבצע שימוש דואלי לצרכים תפעוליים, זאת מאחר והנכס ברחוב עזה אינו יכול לכלול את כלל הצרכים הפונקציונליים הנדרשים לתפקודו של מעון רישמי כפי שניתנו במעון הרשמי ברח' בלפור".