רה"מ על ההפגנות נגדו: מנסים לרמוס את הדמוקרטיה בשם הדמוקרטיה

נתניהו גינה את האלימות נגד המפגינים, אך טען ליחס מפלה בין הימין לשמאל: "אוהדי כדורגל התקוטטו והתקשורת העלילה שפעילי ימין תקפו מפגיני שמאל"; גנץ: זכות המחאה - נשמת אפה של הדמוקרטיה

זמן צפייה: 05:48

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להפגנות המתקיימות נגדו מזה כמה שבועות כמחאה על השחיתות השלטונית ועל מדיניותו בטיפול במשבר הקורונה. נתניהו טען כי המפגינים מנסים לרמוס את הדמוקרטיה, האשים את התקשורת בהתגייסות נגדו וכן התלונן ליחס מפלה בין מפגיני הימין למפגיני השמאל.

תחילה הבהיר רה"מ כי הוא מגנה את האלימות משני הצדדים, ואמר: "לאלימות אין שום מקום. יש לנו אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות או כל איום באלימות מצד כלשהוא, כלפי כל אדם. אבל כאן בשם הדמוקרטיה אני רואה ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה".

נתניהו הסביר כי לתחושותיו, יש מי שמתדלק את ההפגנות, "במיוחד בהתגייסות תקשורתית - שאני לא זוכר כמוה. מעודדים אותן, מאפשרים לשתק שכונות, מאפשרים לחסום כבישים - בניגוד מוחלט לכל מה שהיה מקובל בעבר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תוכנית המענקים יצאה לדרך: הכסף יגיע היום ל-1.2 מיליון משפחות

טרגדיה בכינרת: בן 7 טבע למוות במהלך בילוי משפחתי

המחאות מול מעון ראש הממשלה בירושלים: 12 מפגינים נעצרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

"בהפגנות הללו יש עיוות של כל הכללים. קודם כל, אף אחד לא מגביל אותן", טען, "להיפך, הולכים לקראת המפגינים. זה מדגרות של קורונה, יש כללים שלא נאכפים, אף אחד לא מגביל את זה ואף אחד גם לא ניסה להגביל את זה".

"אני מוקיע את החד צדדיות של רוב אמצעי התקשורת. הם לא מדווחים על ההפגנות, הם משתתפים בהן. הם מתדלקים. זה לא רק תקשורת מגוייסת, זה תקשורת מגייסת. הם מתדלקים הפגנות שהן הפגנות אלימות שאף אחד לא אומר עליהם כלום".

נתניהו הוסיף כי "כשאוהדים משתי קבוצות כדורגל נכנסים לקטטה בתל אביב, התקשורת מעלילה עליהם שמדובר בפעילי ימין שהפעילו אלימות כלפי מפגיני השמאל. שוב, גם כאן, עבדכם אשם - כי אני כביכול שלחתי את האוהדים הללו".

אלפים בהפגנה נגד נתניהו באזור מעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: דניאל בר און

מייד אחריו, גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ נשא דברים, ואמר: "זכות המחאה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה. כשלטון, מוטלת עלינו האחריות לאפשר את קיומן של ההפגנות ולהגן על המפגינים - שלצערי גם אתמול הותקפו".

גנץ סיפר כי שוחח על הנושא עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, והוסיף כי הוא "שב וקורא לכולם להימנע מאלימות, ולמשטרת ישראל לפעול במינימום הכוח הנדרש כדי לשמור על החוק ועל שלום המפגינים".

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה
בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה | צילום: לע''מ