מסלול התנגשות: בן גביר דורש 14 מיליארד למשטרה - באוצר מסרבים

בצל אירועי הפשיעה הקשים, השר לביטחון לאומי דורש לקבל כבר השנה תוספת של 14 מיליארד ש"ח למשרדו על מנת להעלות את שכר השוטרים ו"להחזיר את הביטחון האישי", אך במשרד האוצר מאמינים שתוספת העתק מובילה לחריגה מהתקציב - ומתנגדים בתוקף

זמן צפייה: 03:01

התנגשות מסתמנת הערב (ראשון) בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין משרד האוצר, ברקע דרישתו לתוספת תקציב של 14 מיליארד שקלים על מנת להעלות את שכר השוטרים ו"להחזיר את הביטחון האישי", אך במשרד האוצר מאמינים שתוספת העתק מובילה לחריגה מהתקציב - ומתנגדים בתוקף.

כרגע נדמה כי יהיה קשה לגשר על הפער בין הצדדים, שכן ישנם פערים תהומיים בין דרישות השר לתפיסת פקידי האוצר. בן גביר וגורמים בסביבתו מאשימים את האוצר בניסיון לסכל את התוכנית לחיזוק המשטרה ומאיימים שבפעם הבאה שיהיה אירוע פשיעה גדול הם (פקידי האגף) יצטרכו להסביר למשפחות הקורבנות מדוע המשטרה לא חזקה מספיק.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

מצד שני, באוצר יש שלל טענות נגד בן גביר - מכנים את דרישותיו כ"הזויות וגחמניות". לטענתם השר דורש "מספרים בדיוניים". כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכמו על מה שנקרא "גידור ההסכמים הקואליצייונים", כלומר, קיצוץ רוחבי בדרישות של כל השותפים לממשלה.

ממה שנראה כעת, את השר בן גביר זה לא משכנע וכיוון שהפערים בין הצדדים כל כל גדולים, ההערכה היא שבן גביר יצטרך לוותר, לערב את נתניהו - או להוביל למשבר פוליטי מול מי שהיה שותפו הפוליטי עד לאחרונה - שר האוצר.