מפקד מג"ב עוקץ: "לא אאפשר להפוך את הלוחמים לשק חבטות"

לאחר פינוי הכרם בבנימין, ובעקבות דברי השר לביטחון פנים וחברת הכנסת לימור סון הר מלך, ענה מפקד מג"ב לדברים ואמר כי "אירועים חריגים יתוחקרו ויטופלו". בן גביר תקף את הממשלה: "לא לילד הזה פיללנו, הצטרפנו כי התחייבו לממשלת ימין מלא-מלא"

זמן צפייה: 05:35

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פרסם היום (רביעי) סרטון בחשבון הטוויטר שלו, כשלצדו חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מסיעתו, ובו ביקר בחריפות את הממשלה וטען: "לא לילד הזה פיללנו, הצטרפנו כי התחייבו לממשלת ימין מלא-מלא". זאת , ברקע פינוי כרם בן אליהו הבוקר בגוש שילה שבבנימין. מפקד מג"ב: "לא אאפשר להפוך את לוחמי משמר הגבול לשק חבטות".

"אירועים חמורים בגוש שילה, במהלכם הרסו כרם ותקפו תקיפה מזעזעת את חברת הכנסת לימור סון הר מלך", אמר השר בן גביר, "הם אירועים חמורים ולא לנער הזה פיללנו. הצטרפנו לממשלה הזאת על בסיס הבטחה של ראש הממשלה נתניהו שזו תהיה ממשלת ימין מלא מלא".

"ממשלה כזאת לא אמורה לא לפנות את חאן אל-אחמר בגלל כל מיני שיקולים מדיניים, או לא לגעת בבניינים במזרח ירושלים בגלל כל מני שיקולים כאלה ואחרים. ממשלה כזאת לא יכול להיות ממשלה שגיבורה רק על יהודים".

מפקד מג"ב אמיר כהן הגיב להאשמות ואמר כי "אנו מקפידים לשמור על מעמדם וחסינותם של חברי הכנסת, נמשיך לפעול כך על מנת למנוע סכנה לשלום הציבור. משמר הגבול הינו חיל שומר חוק ואוכף חוק. לא אאפשר לאף אחד להפוך את לוחמי משמר הגבול לשק החבטות ולנהל שיח פוגעני העלול לפגוע במענה המבצעי והמקצועי שלוחמי החיל נדרשים לו".

"אירועים חריגים, כפי שאירעו הבוקר במעבר שועאפט ובגזרת שילה הסמוכה לירושלים, יתוחקרו ויטופלו, במקומות שנגלה כי כשלנו אדרוש אחריות וטיפול נוקשה. הבוקר הנחתי להשעות מפעילות מבצעית ארבעה לוחמים אשר היו מעורבים באירועי אלימות חריגים שאינם בהתאם לרוח החיל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302151541' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_e2nr45zs' duration='']

הבוקר החל פינוי הכרם תוך עימותים הבין כוחות הביטחון לבין פעילי ימין שהיו במקום. חברת הכנסת סון הר מלך נחסמה בשלב מסוים על ידי מספר שוטרים שמנעו ממנה לעבור לאחר שניסתה לחסום בגופה את הדחפורים. מהמשטרה נמסר כי הם "פעלו ברגישות". עוד במהלך הפינוי תועדו לוחמי מג"ב כשהם בועטים באחד המעוכבים. מפקד מג"ב החליט להשעות אותם עד לסיום התחקיר הראשוני בנושא.

מוקדם יותר תקף השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' את שר הביטחון יואב גלנט: "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר".

ח''כ לימור סון הר מלך עם הכוחות בפינוי כרם סמוך לשילה
ח''כ לימור סון הר מלך עם הכוחות בפינוי כרם סמוך לשילה

"אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון". יצוין כי הליך הפינוי נדון בבג"ץ, ובעל הכרם התחייב לפנותו. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו ידע על המהלך כבר אתמול, אך רק לקראת סופו החליט לעצור אותו.