בנט נגד נתניהו: "הדהד שקר - ואישר את אותה התוכנית בדיוק"

לאחר אישור התקציב בממשלה, האשים ראש הממשלה לשעבר בנט בהודעה חריגה וקרא: "נחשף השקר המתועב מכל של בנימין נתניהו. שיקר שהעברתי 53 מיליארד שקלים לתנועה האסלאמית ולחמאס - וכעת אישר את אותה התוכנית בדיוק. שנה וחצי של קללות, גידופים, האשמות כנגדי וכנגד חבריי - הכל שקר מוחלט". מהליכוד נמסר בתגובה: "בנט כרגיל משקר, שיעשה חשבון נפש"

זמן צפייה: 00:42

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט תקף היום (ראשון) את ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו בהודעה מיוחדת שמסר, וטען כי לאחר שנה בה נתניהו "הוביל קמפיין תעמולה" שעיקרו כי בנט מעביר 53 מיליארד שקלים לתנועה האסלאמית ולחמאס - רה"מ העביר ביום שישי "את אותה התוכנית בדיוק".

"בנימין נתניהו הוא ראש המכונה שהפיצה תעמולה שקרית זו", טען בנט, והסביר: "ממשלתי אישרה בזמנו תכנית חומש לחברה הערבית של 6 מיליארד בשנה על פני 5 שנים, ונתניהו ומכונת הרעל שלו עיוותו זאת והפכו את זה ל'53 מליארד לתנועה האיסלמית ולחמאס'".

"בעקבותיו, השופרות, הח"כים, מאות אלפי הבוטים, הבריונים המקללים מול הבית של סילמן, האוהלים מול הבית של אורבך - כולם הדהדו את השקר הזה", מסר רה"מ לשעבר. "מיליוני ישראלים תמימים שוכנעו שבאמת הממשלה בראשותי מעבירה 53 מיליארדים לתנועה האיסלמית ולחמאס, ושהטרור הנורא נובע מכך".

ישיבת הקבינט ביום ירושלים, בנט
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"ביום שישי האחרון, בקול דממה דקה, ממשלת נתניהו אישררה בדיוק את אותה תכנית חומש לחברה הערבית שהעבירה הממשלה בראשותי, וטוב שכך. זו תכנית טובה שדואגת לתשתיות, מלחמה בפשיעה, תעסוקה ועוד", הוסיף.

"שנה וחצי של קללות, גידופים, האשמות כנגדי וכנגד חבריי - הכל שקר מוחלט. לא היה ולא נברא", טען בנט, והסביר כי לא מדובר בטעות או בחוסר הבנה של נתניהו: "השקר הנוראי הזה בוצע ביודעין, בכוונת תחילה, בציניות מוחלטת, ללא שום קווים אדומים - הכל מסיבות פוליטיות".

"בדרך כלל אני אדם שמתסכל קדימה, אך הפעם בגלל עומק השקר, ההסתה והאלימות. אני חייב להזים את השקר הזה מיסודו", אמר בנט, וסיכם: "תתביישו לכם, מר נתניהו ומר סמוטריץ׳. הרעלתם את המוחות של מיליוני ישראלים בכוונת תחילה. ההיסטוריה לא תשכח לכם את השקר הנתעב".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "בנט כרגיל משקר. בניגוד לבנט, אנחנו לא אישרנו 50 מיליארד שקלים לאחים המוסלמים בלי שום פיקוח על הכסף שזרם לעמותות תומכות מחבלים וטרור. בניגוד לבנט, אנחנו לא הקמנו ממשלה עם האחים המוסלמים. בניגוד לבנט, אנחנו לא ביצענו את מעשה ההונאה הגדול בתולדות המדינה תוך הפרת כל ההתחייבויות לאזרחי ישראל. מוטב שבנט יעשה חשבון נפש בביתו הפרטי ברעננה אותו שיפץ ב-50 מיליון שקלים על חשבון הציבור".