נתניהו: "חייבים להעביר את התקציב, בטוח שנגשר על הפערים"

בפתח ישיבת הממשלה שנערכה היום במנהרות הכותל לרגל יום ירושלים ועל רקע הדריכות בקואליציה לקראת הדיונים על אישור התקציב, אמר רה"מ: "חייבים לקיים את הממשלה שלנו ולהעביר את התקציב. ילד חרדי הוא לא חצי ילד ולא צריך לקבל פחות מילד חילוני"

נתניהו בישיבת הממשלה בכותל
נתניהו בישיבת הממשלה בכותל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שהבוקר (ראשון) עלה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית, מתכנסת ישיבת הממשלה במנהרות הכותל. ההחלטה על הישיבה במיקום יוצא הדופן מגיעה על רקע יום ירושלים. נתניהו אמר: "חייבים להעביר את התקציב, בטוח שנגשר על הפערים".

הוא הוסיף: "שום הסתה לא תמנע מאיתנו להעביר את התקציב ואת חוק ההסדרים. אנחנו חייבים לקיים את הממשלה שלנו, ממשלת המחנה הלאומי. יש לי קצת ניסיון, העברתי 20 תקציבים, ותמיד מתעוררים ויכוחים של הרגע האחרון ואנחנו נתגבר עליהם". לדבריו, "אנחנו מעבירים תקציב אחראי שאחת ממטרותיו היא השוואת תנאים בין ילד חרדי לילד חילוני, כי ילד חרדי לא צריך לקבל פחות מילד חילוני. כי ילד חרדי הוא לא חצי ילד".

נתניהו ושרי הממשלה
נתניהו ושרי הממשלה | צילום: קובי גדעון/לע''מ

עוד אמר ראש הממשלה, כי "אבו מאזן אמר לפני ימים אחדים שלעם היהודי אין קשר להר הבית, אז לתשומת לבו אנחנו מקיימים את הישיבה המיוחדת הבוקר למרגלות הר הבית שעליו בנה שלמה את בית המקדש הראשון. עיר דוד הייתה כאן כבר לפני 3,000 שנה. הקשר של העם היהודי לירושלים הוא קשר שאין דומה לו בין האומות. יהיו עוד שגרירויות שיעברו לירושלים וזה לא יקח הרבה זמן. אבל המערכה לא תמה יש מי שרוצים לחלק את ירושלים רק המחנה הלאומי שומר על ירושלים מאוחדת וחזקה כשם שאנחנו שומרים על ביטחוננו. אנחנו חייבים להמשיך לקיים את הממשלה שלנו למען ירושלים ולמען הביטחון".

במהלך הישיבה אישרה הממשלה את הצעת נתניהו להגדיל את תכנית החומש לשדרוג תשתיות ולעידוד ביקורים ברחבת הכותל בכ-60 מיליון שקלים. "ההחלטה מוסיפה כ -60 מיליון שקלים שייתנו מענה לקצב המוגבר של עבודות הפיתוח והבינוי המתבצעות במקום, חשיפה של ממצאים ארכיאולוגיים, שדרוג תשתיות, תגבור ביקורי תלמידים, חיילים וסטודנטים וכן ביצוע פעילות חינוכיות נוספות", נמסר.

שוטרים בהר הבית
שוטרים בהר הבית | צילום: רויטרס

בן גביר עולה להר הבית
בן גביר עולה להר הבית | צילום: הרב איתי אליצור

מוקדם יותר היום, כאמור, עלה השר איתמר בן גביר מעוצמה יהודית להר הבית, זאת לאחר שנמנע מלעשות כך במהלך יום ירושלים עצמו. הוא אמר: "האיומים של חמאס לא יעזרו, אנחנו בעלי הבית על ארץ ישראל כולה".

משרד החוץ הירדני גינה בחריפות את עלייתו של בן גביר להר הבית: "מדובר בצעד התגרותי ובהסלמה מסוכנת, שמהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי ושל הסטטוס-קוו במזרח ירושלים ובמקומות הקדושים במזרח העיר". בנוסף, בהודעה התבקשה ישראל להפסיק באופן מיידי את כל הצעדים שמטרתם לשנות את הסטטוס-קוו באל-אקצא, להפסיק את כפיית חלוקת הזמנים והמקום - כשהכוונה לזמני הביקור בהר-הבית ולחלוקה הפיזית של הר הבית - ולכבד את סמכותו של הווקף באל-אקצא".