המסר של נתניהו לראשי המוסד והשב"כ: "השרים לא דחלילים"

במהלך דיון הקבינט התייחס רה"מ לפרסום בחדשות 13, לפיו דדי ברנע ורונן בר רצו לדחות את הדיון בגלל ההתנגדות שהביעו בן גביר וסמוטריץ', ואמר: "זה לא מקובל עליי. כולם יביעו את דעתם, ונתחשב בעמדתם"

זמן צפייה: 01:02

במהלך דיון הקבינט הלילי, ראש הממשלה התייחס לפרסום אמש בחדשות 13, לפיו ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר רצו לדחות את הדיון בגלל ההתנגדות שהביעו השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' לעסקה, ובמהדורה המרכזית הערב (רביעי) דווח כי הוא אמר: "זה לא מקובל עליי, הם לא דחלילים. כולם יביעו את דעתם, ונתחשב בעמדתם".

נזכיר כי אמש פורסם במהדורה המרכזית שראש המוסד וראש השב"כ רצו שדיון הקבינט אתמול יתבטל, מחשש שהוא יפגע במאמצים לקידום העסקה. ראש הממשלה סירב לבקשה הזו, ובהמשך כאמור התייחס לנושא בפני השרים, כאשר על הקו המאובטח נמצאים גם ראשי המוסד והשב"כ.

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: פלאש 90

הערב גם פורסם במהדורה המרכזית כי במהלך הדיון החלו השרים לבקר בחריפות את התנהלות צה"ל בימים האחרונים - בדגש על ההחלטה להוציא את כוחות צה"ל מח'אן יונס. השרים בן גביר, סמוטריץ' ומירי רגב הם אלה שהובילו את הביקורת נגד הרמטכ"ל הרצי הלוי ונגד צה"ל. הרמטכ"ל שמע את הטענות של השרים בזה אחר זה - ואז השיב בצורה תקיפה ואמר: "צה"ל לא יצא מעזה, אנחנו פועלים בדיוק כפי שהצגנו לקבינט המורחב, המצומצם, לראש הממשלה ולשר הביטחון".

"אני אומר את זה בצורה מאוד ברורה", הוסיף רא"ל הלוי, "כל הפעולות שעשינו עד עכשיו, זה מה שהצגנו בפני הקבינט. צה"ל לא עושה שום פעולה של הוצאת הכוחות בלי אישור של הדרג המדיני. אין שעה של מנוחה בלי תקיפות, בלי כוחות, בלי הרג פעילים". הרמטכ"ל למעשה אמר לשרים - אתם תוקפים אותי אבל ההחלטה היא בכלל שלכם, של הדרג המדיני.