ניסיון הפיוס בין נתניהו לבן גביר: "היו מחלוקות ונותרו מחלוקות"

פרסום ראשון: אחרי המשבר שפרץ בין ראש הממשלה לשר לביטחון לאומי, פגישה ראשונה נערכה בין השניים, ובה נדונו הסוגיות שהובילו לקרע. בסביבת בן גביר אומרים כי יש התקדמות, וגורמים בסביבת נתניהו ממשיכים לומר: "רה"מ הוא זה שאומר את המילה האחרונה בממשלה"

זמן צפייה: 01:20

פרסום ראשון: אחרי המשבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - פגישה ראשונה נערכה בין השניים, כך פורסם לראשונה הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. הפגישה בין השניים התקיימה אתמול בערב, ובפעם הראשונה הם נועדו בצורה מסודרת מאז ההכרזה על המשבר בממשלה, מתוך איזשהו ניסיון רגע לסדר את הדברים.

בתוך הפגישה נדונו הסוגיות שהובילו לקרע בין נתניהו לבין בן גביר, כאשר גורמים משני הצדדים שמעורים בתוכן של הפגישה אומרים כי "היו מחלוקות ונותרו מחלוקות, גם אחרי הפגישה הזאת". נתניהו ובן גביר דנו בין היתר על סוגיית התקצוב לנגב והגליל - מה שכזכור גם הוביל ביום ראשון בישיבת הממשלה השבועית לוויכוח קולני בין השרים.

השאלה המרכזית היא האם המשבר בממשלה נמצא מאחורינו, ובסביבת בן גביר אומרים כי יש התקדמות, אך מוסיפים כי הרבה מחלוקות לא נפתרו, ומנגד גורמים בסביבתו של נתניהו ממשיכים לומר: "ראש הממשלה הוא זה שאומר את המילה האחרונה בממשלה", כך שברור שהאתגרים והמשברים של הממשלה הזו עוד לפנינו.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו לא נמסרה תגובה. מטעם בן גביר נמסר: "עוצמה יהודית רואה חשיבות עליונה בשמירה על יציבות הקואליציה, אך עם זאת רואה חשיבות גדולה בהרבה במימוש ההבטחות לציבור בישראל".

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, המשבר בין נתניהו לבן גביר פרץ לפני היציאה למבצע "מגן וחץ", כאשר חברי הכנסת של עוצמה יהודית החליטו שלא להגיע לכנסת בעקבות "התגובה הרפה", לדבריהם, של ישראל לשיגורי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. בעוצמה יהודית קיימו ישיבת סיעה בשדרות במקום להגיע להצבעות בכנסת.

בליכוד תקפו את  בן גביר,, ומסרו כי "ראש הממשלה מנהל אירועים ביטחוניים רגישים, אם זה לא מקובל על השר - הוא אינו חייב להישאר בממשלה". בהודעה נכתב כי "ראש הממשלה, שר הביטחון, צה"ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת. ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

בן גביר התייצב מול המצלמות זמן קצר לאחר מכן ומסר הצהרה לתקשורת: "בחרו ממשלת ימין מלא מלא שתגיב על כל טיל. הם הלכו להצביע ממשלה שתפנה את חאן אל אחמר, רפורמה ומענה לטילים. זה לא מממשלת ימין מלא מלא. אנחנו אחרי ארבעה חודשים מקום הממשלה ולצערי כפי שאמרתי בראשי קואליציה - זו לא ממשלת ימין מלא מלא".

"חאן אל אחמר לא מפונה", הוסיף בן גביר, "אפילו בדברים פשוטים יותר כמו טלפונים ששללתי ממחבלים, רה"מ מסמס את ההחלטה הזאת ומאחורי הקלעים פעל כדי לא לאפשר לי לחסום טלפונים למחבלים. אני אוהב את רה"מ, יהודי יקר. אבל צריך לומר - אני אוהב ומחוייב יותר לתושבי שדרות, באר שבע, לכל תושבי מדינת ישראל".