בג"ץ לבן גביר: אם אתה רוצה לייצג את עצמך - פנה ליועמ"שית

בית המשפט השיב לבקשת השר לביטחון לאומי והבהיר לו כי אם הוא מעוניין לייצג את עצמו בעתירות נגדו ונגד משרדו - עליו לפנות "כמקובל" ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה

Whatsapp Image 2023 02 15 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה לאחר שטען כי פנה לבג"ץ בדרישה לייצג את עצמו בעתירות נגד המשרד לביטחון לאומי, בית המשפט השיב היום (שלישי) לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, והבהיר לו כי אם הוא מעוניינן לייצג את עצמו בעתירות נגדו וכנגד משרדו - עליו לפנות "כמקובל" ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. על ההחלטה חתום השופט יצחק עמית.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

כזכור, אתמול שיגרה בהרב-מיארה מכתב לבן גביר, בו התייחסה לבקשתו של השר לייצוג עצמי בכל העיתירות שהוגשו וגם אלו שיוגשו נגדו, לאחר שטען כי הוא איננו מעוניין שהיועמ"שית תייצג אותו. בהרב-מיארה פסלה את בקשתו לייצוג עצמי בכל עתירה, והוסיפה כי כל מקרה ייבחן לגופו. עוד במכתבה, בהרב-מיארה דרשה פעם נוספת להיפגש עם השר בן גביר, לאחר שלא קיבלה מענה מלשכתו, בעניין הדחתו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד.

ניצב עמי (עמיחי) אשד
מפקד מחוז ת''א ניצב עמי אשד | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

השר בן גביר השיב למכתב היועמ"שית: "בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא מינוי ניצב עמיחי אשד למפקד בסיס הדרכה. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך והגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אליי". בהמשך, בן גביר טען כי פנה לבג"ץ "בדרישה לייצג את עצמי בעתירות כנגד המשרד לביטחון לאומי. בתנאים שנוצרו, איני יכול עוד לתת אמון ביועצת המשפטית לממשלה ובייצוג שלה".

Whatsapp Image 2023 03 13 At 1
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במקביל, ביום ראשון פרסמנו לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 13 כי בשיא העימות בין המפכ"ל קובי שבתאי לבין השר בן גביר, ואחרי הקפאת ההדחה של מפקד מחוז תל אביב, בהרב-מיארה נפגשה עם המפכ"ל.

הפגישה הוגדרה כ"פגישת עבודה" שנקבעה מראש ונמשכה כשעה וחצי. שבתאי אמר לבהרב-מיארה כי הוא טעה בשיקול הדעת כשהסכים להשעות את  ניצב עמי אשד. כמו כן, במשרד המשפטים מעודדים את המפכ"ל ואומרים כי הם מודעים ללחץ הפוליטי שמפעיל עליו השר לביטחון לאומי.