אחרי המתקפה של בן גביר: הפגישה החשאית בין היועמ"שית למפכ"ל

פרסום ראשון: אחרי הקפאת ההדחה של מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, וכשהעימות עם השר בן גביר בעיצומו - נפגשו המפכ"ל שבתאי והיועמש"ית בהרב-מיארה. המפכ"ל שב ואמר כי טעה בשיקול הדעת כשהסכים למהלך. כמו כן, היועמ"שית לא מתכוונת לאפשר לשר בן גביר ייצוג פרטי בבג"ץ

זמן צפייה: 02:26

בשיא העימות בין המפכ"ל קובי שבתאי לבין השר לביטחון לאומי בן גביר, ואחרי הקפאת ההדחה של מפקד מחוז תל אביב - פורסם הערב (ראשון) לראשונה במהדורה המרכזית כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה נפגשה היום עם המפכ"ל.

הפגישה הוגדרה כ"פגישת עבודה" שנקבעה מראש ונמשכה כשעה וחצי. רב-ניצב שבתאי אמר לבהרב-מיארה כי הוא טעה בשיקול הדעת כשהסכים להשעות את מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד. כמו כן, במשרד המשפטים מעודדים את המפכ"ל ואומרים כי הם מודעים ללחץ הפוליטי שמפעיל עליו השר לביטחון לאומי.

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כי הוא מתנגד לכך שתייצג אותו בעתירות שונות. בפנייה כתב השר שהוא אינו סומך עליה שתייצג אותו נאמנה, בעקבות החלטה להקפיא את מהלך הדחת ניצב עמי אשד מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב במשטרה והחלטות משפטיות נוספות.

"אינני סומך כי תייצגי אותי נאמנה בעתירות השונות", כתב השר, "ובנסיבות שנוצרו יהיה זה מן הדין, היושר והצדק שאני אייצג את עצמי". בן גביר המשיך ותקף את בהרב מיארה בפנייתו: "ביקשת להפעיל לחץ על המפכ"ל, וחמור מכך, שלחת את מכתבך בעניין ניצב אשד מבלי לשוחח עימי ולשמוע את עמדתי כפי שהיית חייבת לעשות". לבהרב-מיארה אין כוונה לאפשר לשר ייצוג פרטי גורף בבג"ץ.