השופט סולברג נגד בן גביר: מבצע תעמולת בחירות אסורה

פרסום ראשון: השופט נועם סולברג קיבל את עתירת התנועה לאיכות השלטון, וקבע כי הסרטונים של השר לביטחון לאומי מחלק נשקים לכיתות כוננות מהווים תעמולת בחירות אסורה. סולברג חייב את בן גביר ומפלגתו בתשלום הוצאות - וקבע כי מדובר בניסיון לקבע את הזיהוי שלו עם פעולה רשמית של המשטרה

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: יו"ר ועדת הבחירות, השופט נועם סולברג קיבל היום (שני) את עתירת התנועה לאיכות השלטון, וקבע כי הסרטונים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מחלק נשקים לכיתות כוננות מהווים תעמולת בחירות אסורה. השר בן גביר נדרש להסיר את הפרסומים עד 14 בינואר.

השופט סולברג חייב את בן גביר ומפלגתו בתשלום הוצאות של 7,000 שקלים, וקבע כי מטרתו של בן גביר היא "להעביר מסר ציבורי פוליטי לאזרחי ישראל". עוד קבע סולברג כי מדובר בנסיון של בן גביר לקבע את הזיהוי שלו עם פעולה רשמית של המשטרה.

בן גביר מסר בתגובה: "כאשר מדובר בבן גביר, הכל מותר והכל כשר, גם על חשבון פגיעה באזרחי ישראל. אילו היה מדובר בנבחר ציבור אחר, אף שופט לא היה מורה למחוק פרסומים שמעודדים אזרחים נוספים להתנדב בכיתות הכוננות ולהגן על עם ישראל. לכל נבחר ציבור אחר מותר לפרסם את הפעילות שלו ושל משרדו, אך רק ממני דורשים להסיר פוסטים ברשתות החברתיות - זוהי אפליה על רקע פוליטי שפוגעת בתחושת הביטחון וברוח ההתנדבות של אזרחי ישראל".

עוד הוסיף בן גביר: "הקמנו בשיתוף המשטרה למעלה מ-900 כיתות כוננות בכל רחבי הארץ, לכלל אזרחי ישראל, לאחר שכולם ראו שבכל מקום בעוטף שבו נכחה כיתת כוננות מיומנת וטובה - מימדי האסון הכבד פחתו. אשקול להגיש ערעור על החלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט נעם סולברג".

השופט נעם סולברג
השופט נעם סולברג | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, מסר: "מיום שמונה לתפקידו, פעל השר בן גביר ככל יכולתו על מנת לטשטש את הגבולות שבין המקצועי לפוליטי, תוך שהוא הולך ומכפיף את משטרת ישראל על שוטריה ומפקדיה לצרכיו הפוליטיים הצרים, אנו מברכים על החלטתו של יו"ר וועדת הבחירות, ומקווים כי זוהי אבן דרך נוספת במאבק הקשה נגד הפגיעה בעצמאות המשטרה והפיכתה לכלי פוליטי בידיו של השר בן גביר".