בן גביר בריאיון: "דורש מעצרים מנהליים ושילוב של השב"כ"

השר לביטחון לאומי התראיין לחדשות 13 והתייחס לפשיעה במגזר הערבי: "יש מליציות חמושות ומשפחות פשע עם אלפי חיילים וכלי נשק. זה סיכון קיומי על החיים של כולנו". בנוסף אמר: "אני חושש שהנשק יופנה כלפי הציבור היהודי - ולכן צריך לעצור את זה"

זמן צפייה: 11:31

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית, והתייחס לפשיעה הגואה בחברה הערבית ולעלייה באירועי הטרור. בן גביר אמר כי שהמאמצים שנעשים להגברת המאבק בפשיעה דורשים זמן - ולכן הוא מבקש פתרון מידי - לשלב את השב"כ.

"הבטחתי לעבוד קשה ואנחנו בדרך לשם", אמר בן גביר בפתח דבריו, "עובדים מאוד קשה. בוא נאמר את האמת - המצב ברחוב יהיה יותר חמור עכשיו, אנחנו בבעיה הרבה יותר קשה. יש מליציות חמושות ומשפחות פשע עם אלפי חיילים וכלי נשק. זה סיכון קיומי על החיים של כולנו".

השר לביטחון לאומי תקף את קודמו בתפקיד והציג את דרישתו לשימוש במעצרים מנהליים כחלק מהמאבק באירועי האלימות: "זו המשמרת שלי, לא מתרץ תירוצים. בר-לב וסגלוביץ' נתנו כסף לחברה הערבית והוא עבר למשפחות פשע. אני דורש מראש הממשלה כמה דברים, בין היתר מעצרים מנהליים. החוק מסמיך את הממשלה לערב את השב"כ במקרים קיצוניים. אני חושש שהנשק יופנה כלפי הציבור היהודי - ולכן צריך לעצור את זה".

Whatsapp Image 2023 08 17 At 1
השר בן גביר וניצב יורם סופר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על ההקלטה בה נשמע תושב לוד כשהוא התלונן במוקד הטלפוני של המשטרה על ירי ברחוב ולא זוכה למענה, אמר השר: "זה חמור מאוד. דרשתי דין וחשבון ועצרו את היורה. המשטרה עובדת מאוד קשה ויש עליות במספר התפיסות של פושעים. אני חושב שבמאמצים ובכך שנתמרץ את המשטרה ונקים משמר לאומי - אבל אלו דברים שדורשים זמן. אני רוצה פתרון עכשיו ולכן מבקש לשלב את השב"כ".

בתגובה לכך שמספר הנרצחים על רקע פלילי עלה דרמטית במהלך כהונתו בהשוואה למצב בממשלה הקודמת שאותה הרבה לתקוף, אמר בן גביר: "הנשק ומשפחות הפשע לא התחילו אצלי. אני לא מצטער שלקחתי את התפקיד, אני משנה ושכר השוטרים עלה". בתגובה לכך שגם מספר הנרצחים באירועי טרור עלה בתקופה כהונתו, הוא הוסיף: "אני רוצה מחסומים ושימוש בסיכול ממוקד".

למרות שבעבר היה ידוע כעורך דין שתוקף את השב"כ, בן גביר שב ודרש לערב את השב"כ במלחמה נגד הפשיעה הפלילית: "יש הבדל של שמים וארץ בין אנשים שעושים גרפיטי ומפנצ'רים מכוניות - שאותם לא צריך לעצור במעצר מנהלי. את ראשי משפחות הפשע צריך לעצור - אנחנו במצב חירום".