הושג הסכם מול עוצמה יהודית: 250 מיליון ש"ח יוקצו לנגב והגליל

רה"מ נתניהו סיכם עם בן גביר על תמיכתו בתקציב המדינה, ולפיו השנה יוקצו 250 מיליון שקלים למשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מתוך עודפי התקציב, ואם לא יהיו כאלה - יגדל הקיצוץ הרוחבי של משרדי הממשלה. בן גביר: "בשורה חשובה לתושבי הנגב ולגליל"

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם הערב (שני) עם מפלגת עוצמה יהודית על תמיכתה בתקציב המדינה, ולפיו השנה יוקצו 250 מיליון שקלים למשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי לשנת 2024, זאת מתוך עודפי התקציב, ואם לא יהיו כאלה - יגדל הקיצוץ הרוחבי של משרדי הממשלה.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מסר: "תוספת התקציב היא בשורה חשובה לתושבי הנגב ולגליל, תוספת שתאפשר לחבר בין תושבי הנגב והגליל למרכז ולצמצם את הפערים - כפי שהתחייבנו בבחירות. אמרנו וחזרנו ואמרנו שלא ניתן להפלות את תושבי הנגב והגליל ואני שמח שהתעקשנו על העקרונות הללו".

שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף מסר: "יום חשוב לנגב ולגליל. תוספת התקציב תאפשר לנו להוסיף תכניות רבות ומגוונות למען תושבי הנגב והגליל, וכפי שהבטחנו, פיתוח הנגב והגליל הוא בראש סדר העדיפויות שלנו".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום נמסר מטעם הליכוד כי הושג הסכם מול סיעת יהדות התורה: "בהתאם להסכם הוחלט כי מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח. העלות - עד 250 מיליון שקלים. בהתאם לסיכום עם יהדות התורה, אברכים יקבלו מענק חד-פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הן יגיעו אך ורק מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי".

גורמים בקואליציה אמרו כי "ההסכם עם החרדים הוא איתות ברור לבן גביר ווסרלאוף שאין ולא תהיה תוספת של שקל אחד לתקציב". גורמים המעורים בפרטי ההסכם אמרו כי רק האברכים יקבלו מענק חד-פעמי רטרואקטיבי של 2,000 שקלים על התקופה שמתחילת 2023. תלמידי הישיבות לא יקבלו את התוספת הרטרואקטיבית. כל הכסף מגיע מהכספים הקואליציוניים שאושרו, ומתבסס על צפי לתת-ביצוע של הכספים הקואליציוניים בסוף השנה.