בן גביר: "היועמ"שית לא יכולה לתת לי הוראות"

השר המיועד לביטחון לאומי התראיין במהדורה המרכזית ואמר כי "היועמ"שית וקודמיה חושבים שהפוליטיקאים צריכים לעלות אליהם לרגל ולבקש את האישור של הוד מעלתם". על המפכ"ל: "אני מקווה שנעבוד ביחד"

זמן צפייה: 09:05

השר המיועד לביטחון לאומי, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית, ואמר כי היועצת המשפטית לממשלה לא יכולה לתת לו הוראות. "היועמ"שית וקודמיה חושבים שהפוליטיקאים צריכים לעלות אליהם לרגל ולבקש את האישור של הוד מעלתם", אמר, "לזה אני לא מוכן, אני לא כפוף ליועמ"שית, היא מייעצת. רוצה לייעץ לי? בשמחה. רוצה לתת לי הוראות? לא במגרש שלי, אני נבחרתי".

"אני לא אוהב שהיועצת המשפטית לממשלה מעבירה מסרים דרך כל מיני גורמים", הוסיף בן גביר, אך אישר את חשיפת חדשות 13 כי הוא נפגש עם סגני היועמ"שית, "השר יקבע את מדיניות המשרד, ככה זה בכל מדינה דמוקרטית. אני שומע שיש נוסחים נוספים, אני אקרא ואתן דעתי, לא פוסל שום דבר".

על המפכ"ל קובי שבתאי אמר בן גביר: "אני מוטרד מאוד מחשיפת חדשות 13 על כך שהמפכ"ל מתקשר ומדבר עם חברי כנסת ערב דיון בוועדה, מה זה אם לא התנהלות פוליטית? אחת הטענות שלי היא שיש פוליטיקה במשטרה, אנחנו יודעים שעמר בר-לב התקשר לקצינים וביקש לשחרר כל מיני אנרכיסטים, ואת זה אני רוצה למנוע".

"אני מקווה שאני והמפכ"ל נעבוד ביחד, אבל אני חייב להגיד שאני מוטרד", הוסיף השר המיועד, "כי לא מקובל עליי שהוא יעשה קמפיינים פוליטיים, ולא מקובל עליי שהמשטרה מתנגדת לזה שהתקציב יהיה בידיים שלי. בדקתי את התקציב, ואני יודע כמה מזה הולך לכנסים, בזבוזים וטיסות - וכמה מעט הולך לשכר השוטרים".

השר לביטחון פנים היוצא עמר בר-לב לצד המפכ''ל שבתאי
השר לביטחון פנים היוצא עמר בר-לב לצד המפכ''ל שבתאי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"אני הולך לפעול בצורה מאוזנת ומידתית", אמר בן גביר, "ואם לא - יהיה מי שיעצור אותי. דווקא עמר בר-לב הוא זה שאמר לא לחקור פעילי שמאל, הוא לא שינה את החקיקה, הוא עשה את זה מתחת לשולחן. על פי החוק שנחוקק אני אוכל להורות לשוטרים לא לפעול בגזענות, ואם יהודי הולך בהר הבית ויהיה צמא למים לא יגידו לו - אתה טמא".

לשאלה האם הוא יוכל להורות למשטרה לא לאבטח את מצעד הגאווה ענה בן גביר: "לא, כי זה לא סביר וזה לא בסדר. מה, אני בעד שירצחו נערה בת 15? אני בעד לאבטח את מצעד הגאווה ולאבטח הפגנות שמאל וכל הפגנה, אבל אני נגד שזורקים על שוטרים שלנו בקבוקי תבערה והם נסוגים, ונגד זריקת אבנים בשער שכם, ואני בעד לאכוף עבירות של פרוטקשן ושל חנייה ושל בריונות".