השטח יבער עוד פעם? בן גביר יקים שוב לשכה בשייח ג'ראח

בעקבות הצתת ביתו של אחד מתושביה היהודים של השכונה, אחרי תשע הצתות קודמות של רכבו, חבר הכנסת החליט להקים לשכה פרלמנטרית באזור המחלוקת בבירה. "אם המשטרה לא נוכחת - אני אהיה שם"

20211215135511 Noam7965
ח"כ איתמר בן גביר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע הערב (שבת) כי יקים שוב לשכה פרלמנטרית בשכונת שייח' גראח' שבירושלים, בעקבות הצתת רכבו של אחד מתושביה היהודיים של השכונה, ואחרי תשע הצתות נוספות של רכבו.

בפעם הקודמת שבן גביר הקים לשכה בשייח ג'ראח, המועד היה לפני מבצע שומר החומות והמהומות בתוך בערים המעורבות. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי האשים בשלב מאוחר יותר את בן גביר וטען שהוא היה אחד הגורמים שהתסיסו את האווירה וגרמו למהומות שפרצו במהלך שומר החומות.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-2-vod-shabbat-edition-clips-part-1112212100' autoplay='0' credit='' desc='שייח′ ג′ראח: מי התושבים שמאחורי המחלוקת המדממת?' poster='' kid='1_19a9kliu' duration='273']

מטעמו של בן גביר נמסר כי "אפתח לשכה פרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק, עד שהביטחון יחזור לשכונה והמשטרה תציב אבטחה קבועה. לא יכול להיות שיותר מתשע פעמים הציתו את הרכב של משפחת יושבייב, בפעם העשירית ניסו לשרוף אותם חיים ורק בנס הם לא היו בבית בשבת, והמשטרה תתנהג כאילו מדובר בהפגנה מול הבית. אם המשטרה לא נוכחת אני אהיה שם".