בן גביר הודיע: עוצמה יהודית לא פורשת מההתמודדות לכנסת

לאחר שסיפר כי המשא ומתן לפרישה עם הליכוד ויהדות התורה נכשל, יו"ר עוצמה יהודית הודיע כי ירוץ לכנסת ה-23, והאשים את המפלגות: "הם ידעו לדבר רק על ג'ובים. זה ימין בדיבורים - לא במעשים"

זמן צפייה: 00:14

11 שעות לפתיחת הקלפיות: יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הודיע הערב (ראשון) כי לא יפרוש מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-23. במסיבת העיתונאים שכינס, סיפר בן גביר כי ניהל משא ומתן עם כל מפלגות הימין על פרישתו, ביניהן הליכוד ויהדות התורה. עם זאת, לטענתו, "הם לא הסכימו לשנות שום דבר אידיאולוגי, הם ידעו לדבר רק על ג'ובים. זה ימין בדיבורים - לא במעשים".

"אף אחד בממשלה הזו לא הסכים לרגע למדיניות ימין, המשיך בן גביר. "הם לא הסכימו לשנות את הוועדה למינוי שופטים. לא הסכימו להפסיק את תשלום הפרוטקשן לחמאס. לא הסכימו שאנחנו נהיה בעלי הבית בהר הבית, וכמובן שלא הסכימו להתחייב שלא יקימו מדינה פלסטינית".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2109' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='איתמר בן גביר בהודעה במסיבת העיתונאים ' kid='1_get6ep82' duration='14'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שגריר ישראל באו"ם: סנדרס בור ושקרן, לא רוצים לראות אותו בארץ

גנץ: "נתניהו יפיץ פייק ניוז על הקורונה – כדי לשבש הבחירות"

יממה לפתיחת הקלפיות: גנץ ונתניהו בניסיונות שכנוע אחרונים

איתמר בן גביר ובנימין נתניהו
איתמר בן גביר ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13, רויטרס

מוקדם יותר היום טען יו"ר עוצמה יהודית כי מפלגתו הייתה הלילה לקראת סיכום עם הליכוד לפרישה מהתמודדות בבחירות, אך המשא ומתן התפוצץ לפנות בו לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו. לדברי בן גביר, סוכמו כמה תנאים עקרוניים בין שתי המפלגות, לפיהם יבוטל סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת המאפשר לפסול חברי כנסת המסיתים לגזענות, אחוז החסימה יירד, מאי גולן המוצבת במקום 34 לליכוד תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, והמאחז חאן אל-אחמאר יפונה תוך שישה שבועות.

"למרבה הפלא, הבוקר עדכנו נציגי הליכוד כי ראש הממשלה חזר בו מהסיכום ואפילו את התנאים הללו ראש הממשלה מסרב לקיים", נמסר מהמפלגה. בן גביר אמר הבוקר כי "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה-61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. את נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו אזי שהוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין ועוצמה יהודית חייבת להתמודד כדי לשמור על הליכוד בימין".

בשבוע שעבר אמר בן גביר כי בכוונת מפלגתו לרוץ עד הסוף, וכמו כן תקף את מחנה הימין ואמר שהציעו לו מגוון תפקידים בתמורה לפרישתו, בהם גם תפקיד שגריר. כזכור, לפני מועד הגשת הרשימות בן גביר סיכם עם הבית היהודי על ריצה משותפת, אך ברגע האחרון יו"ר המפלגה, רפי פרץ, ביטל את החיבור והחליט לרוץ עם הימין החדש והאיחוד הלאומי.

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13