"זה הבית שלכם וזה בית הספר שלכם"

באירוע משותף עם שר החינוך נפתלי בנט פתח הבוקר רה"מ את שנת הלימודים בבית הספר בחריש. "זאת המדינה שלכם, זה הבית שלכם וזה בית הספר שלכם", אמר נתניהו לילדים

"מדינת ישראל היא הבית שלכם", ארכיון
"מדינת ישראל היא הבית שלכם", ארכיון | צילום: (אבי אוחיון לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח היום (שישי) את שנת הלימודים בבית החינוך הממלכתי בחריש. באירוע השתתף גם שר החינוך נפתלי בנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"הארץ הזאת היא הארץ שלכם, זה האל"ף. הבי"ת, המדינה הזאת, מדינת ישראל היא הבית שלכם", אמר נתניהו. "אני יודע שרבים מכם באתם מחלקים שונים של הארץ הזאת, אבל אתם תלמדו בבית הספר שהעם היהודי, לא הייתה לו ארץ ולא הייתה לו מדינה, היינו מפוזרים וחזרנו הנה, זאת המדינה שלכם, זה הבית שלכם וזה בית הספר שלכם".

נשיא המדינה ריבלין בביקור בבית ספר
נשיא המדינה ריבלין בביקור בבית ספר | צילום: (Hadas Parush/Flash90)

ראש הממשלה ושר החינוך נכנסו לשיעור בכיתה א' ושוחחו עם התלמידים ששאלו אותם שאלות. בין היתר, נשאלו השניים מדוע הם לובשים עניבות והם ענו כי זוהי התלבושת האחידה של בית הספר. לאחר הביקור בבית הספר קיים ראש הממשלה דיון להמשך פיתוח העיר חריש בהשתתפות השר נפתלי בנט וראש המועצה יצחק קשת. "חריש נבנית במהירות עצומה, אנחנו מחויבים להפוך אותה לעיר, קודם של חמישים אלף איש ואחר כך של מאה אלף איש ולעזור לה להתפתח", אמר נתניהו.

שרת המשפטים אילת שקד ביקרה הבוקר בבית הספר של רשת מיתרים הנמצא במזכרת בתיה. בית הספר הינו חלק מבתי הספר המשלבים לתלמידים דתיים וחילוניים. "כחילונית הנמצאת במפלגה דתית, אני יכולה להעיד שמהשילוב הזה צומח שיח פלורליסטי, אשר שם דגש על קבלת האחר והשונה ממך והחיבור הזה מחזק אותנו כחברה ישראלית".

בנט וילדיו בדרך לבית הספר
בנט וילדיו בדרך לבית הספר
מפכ''ל המשטרה, הבוקר
מפכ''ל המשטרה, הבוקר | צילום: (דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, הגיע ללוות את נכדו יהל ליומו הראשון בבית הספר. "יום חג עבור התלמידים ועבורנו", אמר המפכ"ל, "גם במשטרה נפתחת היום שנת הלימודים. תפקידנו, בין היתר, לפקח על שירותי האבטחה בכל רחבי הארץ".

שני מיליון ו-270 אלף תלמידים התחילו הבוקר את שנת הלימודים החדשה, מתוכם 163 אלף ילדים עלו לכיתה א'. מחדר המצב של משרד החינוך נמסר שהשנה נפתחה בסך הכול ללא הפרעות מיוחדות מלבד כמה שביתות נקודתיות כמו במספר גנים בתל אביב בשל היעדר מאבטחים. כמו כן, מספר ילדים בעלי צרכים מיוחדים טרם שובצו.

תלמידי כיתה א' בבי''ס גבע בגבעת עדה
תלמידי כיתה א' בבי''ס גבע בגבעת עדה | צילום: (חדשות2)
רה''מ נתניהו בפתיחת שנת הלימודים
רה''מ נתניהו בפתיחת שנת הלימודים | צילום: (אבי אוחיון לע''מ)

מעבר לתלמידים הנרגשים גם 180 אלף מורים ועובדי הוראה התחילו את השנה החדשה. תקציב משרד החינוך השנה, שעומדת בסימן רפורמת לימודי האנגלית והפיקוח על הצהרונים, עומד על כ-60 מיליארד שקלים.