חשיפה: הניסיון לפטר את היועצת המשפטית למשרד רה"מ

פרסום ראשון: לפני שהוארכה כהונתה של שלומית ברנע פרגו, אשר נחשבת ל"סדין אדום" מבחינת רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו, מנכ"ל המשרד לא חתם על חוזה הארכת הכהונה - ועשה זאת רק אחרי שהבין כי לא ניתן לפטר אותה ללא עילה וללא שימוע

זמן צפייה: 01:28

פרסום ראשון: בשבועות האחרונים הוארכה כהונתה של היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, אשר נחשבת ל"סדין אדום" מבחינת רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו, והערב (שלישי) נחשף במהדורה המרכזית כי מאחורי הקלעים התבצע ניסיון נוסף להדיח אותה.

כדי להאריך את כהונת היועצת המשפטית נדרשת חתימתו של מנכ"ל המשרד, יוסי שלי, אך הוא חשש מאוד לחתום - ולא חתם על הארכת הכהונה. בעקבות זאת, נערכה שיחה בין שלי לבין המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, שהסביר לשלי כי אי-חתימה שקולה לפיטורין.

יש לציין כי אי אפשר לפטר יועצת משפטית ללא שימוע וכי יש צורך בעילה כלשהי לפיטורין, בנוסף לעובדה כי ברנע פרגו היא עדת תביעה במשפט נתניהו. שלי הבין כי אם לא יחתום הוא יסתבך, ולאחר השיחה הוא חתם על החוזה, וצירף לו מכתב שהסביר את הסיבות לחתימתו.

בנימין נתניהו ורעייתו שרה
בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: רויטרס

תגובת משרד ראש הממשלה: "הארכת כהונתם של עובדים בכירים נעשית על ידי מנכ"ל המשרד לפי שיקולים מקצועיים וענייניים, ובהתאם לכללי המנהל התקין".