ברקת תוקף: "חייבים פיקוח על הפרקליטות - היא לא מרוסנת"

לאחר חשיפת חדשות 13, שר הכלכלה בריאיון ל"אלמוג בשישי": "5 שנים הפרקליטות גררה אותנו להרפתקאה איומה ונוראה". על המחאה: "החשש של אנשי ההיטק הוא חשש מיותר". בריאיון נוסף, ח"כ טרופר הבהיר: "ממשלת אחדות? זה לא על הפרק. אין מחלוקת בתוכנו בעניין הזה"

זמן צפייה: 16:09

שר הכלכלה ניר ברקת התייחס הערב (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי" לחשיפת חדשות 13 בנוגע לשיחת השופטים עם התביעה במשפט נתניהו, וטען כי "חייבים פיקוח על הפרקליטות". ברקת הוסיף כי הממשלה צריכה לשים את הנושא במקום גבוה בסדר העדיפויות, ואמר: "זה נושא בקונצנזוס ואין דוגמה יותר טובה ממה שקרה עכשיו - 5 שנים הפרקליטות לקחה אותנו לחוויה איומה ונוראה".

בהמשך דבריו, תקף השר ברקת בחריפות את פרקליטות המדינה: "אני מקווה שבפרקליטות התעשתו וגם באופוזיציה יתחילו להבין שביקורת על הפרקליטות זה אינטרס לאומי של כולנו, הדבר הזה זועק לשמים. גוף בלי פיקוח מושחת מכניס אינטרסים זרים. הפרקליטות זה גוף לא מרוסן והוא עושה נזקים כבדים לעם ישראל".

משרד המשפטים בירושלים
משרד המשפטים בירושלים | צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בנוגע להמשך חקיקת חוקי המהפכה המשפטית, אמר ברקת: "אנחנו רוצים ללכת על דברים שמהווים מחנה משותף רחב. למה שלא נלך כולנו למתווה סולברג?", תוך שקבע כי "יש קונצנזוס רחב בעם למהלך הזה, אני קורא לחברי האופוזיציה להגיע".

בתשובה לחששות במשק בעקבות המשך קידום המהפכה המשפטית, אמר ברקת כי הוא איננו חושש כלל מהשלכות כלכליות והוסיף: "הייטקיסטים מודאגים אבל אני לא חושב שיש סיבה, יש לאנשים חששות מהסיבות הלא נכונות. החשש של אנשי ההייטק הוא מיותר ואני מציע להסתכל קדימה ולחזור לעבוד. אל תפגעו במדינת ישראל".

לדברי ברקת, הממשלה צריכה לשים את הנושא במקום גבוה בסדר העדיפויות שלה. בראיון נוסף, אמר ח"כ חילי טרופר בהקשר זה, כי אם חברי הקואליציה יקדמו חקיקה חד צדדית "הם לוקחים את מדינת ישראל שוב לסחרור תוך כדי האיומים מאיראן ותוך כדי הטרור ביהודה ושומרון, עם המשברים הכלכליים והמדיניים".

Whatsapp Image 2022 03 27 At 0
בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: רויטרס

גם ח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי) התראיין בתוכנית, והתייחס גם לחשיפת חדשות 13: "כולם צריכים להיזהר מתרועות הניצחון או ההפסד. אני מזכיר שיש לנתניהו כמה תיקים בבית המשפט". על האפשרות של הסדר טיעון במשפט נתניהו אמר: "עמדתי העקרונית היא בעד עסקת טיעון ככל שהדבר אפשרי. ברמה החברתית של ישראל זה יהיה הדבר האחראי".

"החברה הישראלית קרועה ומסוחררת סביב הסוגיה הזו", הוסיף טרופר, "ולכן אם יש דרך לסיים את זה בעסקת טיעון שהפרקליטות ופרקליטי נתניהו יגיעו להסכמה, אני תומך בכך. מעולם לא הייתה לי תשוקה לראות את נתניהו מאחורי סורג ובריח. יש לי איתו מחלוקות עמוקות אבל אין לי שנאה כלפיו".

טרופר התייחס גם למהפכה המשפטית שעומדת על הפרק, ואמר כי אם חברי הקואליציה יקדמו חקיקה חד צדדית "הם לוקחים את מדינת ישראל שוב לסחרור תוך כדי האיומים מאיראן ותוך כדי הטרור ביהודה ושומרון, עם המשברים הכלכליים והמדיניים".

חבר הכנסת חילי טרופר
חבר הכנסת חילי טרופר

בנוגע להצטרפות של סיעת המחנה הממלכתי לממשלת נתניהו, אמר טרופר: "זה לא על הפרק, כבר ישבנו עם נתניהו וגילינו שאי אפשר לתת בו אמון. זה לא יושב על העניין המשפטי שצריך להתברר בצורה כזו או אחרת. אנחנו הושטנו יד וגילינו שבצד השני אין יד מושטת".

"בנקודת הזמן הזו נתניהו בעצם סיים את השיחות, זה נורא ברור. ביום הבחירות לוועדה לבחירות שופטים נתניהו הגיע בבוקר כשהמטרה שלו היא לעמוד בהסכמים שלו. משהו שם השתבש לו בדרך, אולי בגל הקיצוניים בקואליציה", הוסיף טרופר בנוגע לעתיד השיחות בבית הנשיא. עוד הוא אמר בהקשר זה: " לא נעשה שטיקים ולא ננסה לגנוב עוד מקום, אחרי שייבחר נציג קואליציה והוועדה לבחירת שופטים תוקם ניתן לחזור לשיחות. זה הדבר הנכון לעם ישראל".