השר ברקת קיבל את הכספים שדרש - ויצביע בעד התקציב

שר הכלכלה איים להתנגד לחוק התקציב המתוקן לשנת 2023, הכולל כספים קואליציוניים רבים - אם לא יקבל 240 מיליון שקלים למשרדו "עבור העסקים בדרום ובצפון". לאחר שנעדר מההצבעה על החוק בקריאה ראשונה במליאה, הכספים שתבע הועברו למשרדו - וברקת הודיע שיתמוך בתקציב. "לצד הניצחון בשדה הקרב, הצבתי יעד של ניצחון בשדה הכלכלי"

ניר ברקת וסמוטריץ'
ניר ברקת ובצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שנעדר מההצבעה בקריאה ראשונה על חוק התקציב בשבוע שעבר, ואיים להצביע נגדו אם לא יועברו למשרדו 240 מיליון שקלים: שר הכלכלה ניר ברקת קיבל היום (ראשון) את הכספים שדרש "לעסקים בצפון ובדרום", והודיע שיתמוך בחוק התקציב המתוקן לשנת 2023.

ברקת אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני שמח לבשר שהגענו להסכמות עם משרד האוצר על תוספת של 240 מיליון ש"ח לטובת סיוע לעסקים בפריפריה וצמיחה במלחמה, כפי שביקשתי. אני מודה לראש הממשלה, לשר האוצר, לאנשי אגף התקציבים וליו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן. לצד הניצחון בשדה הקרב, הצבתי יעד של ניצחון בשדה הכלכלי. חובתנו להציל את העסקים בפרירפיה ובאזורי הלחימה, ולשמור על הכלכלה שלנו שתצא מחוזקת מהמלחמה".

שר הכלכלה ניר ברקת
שר הכלכלה ניר ברקת | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נזכיר כי חוק התקציב המתוקן לשנת 2023 עבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, מבלי שקוצצו ממנו מרבית הכספים הקואליציוניים. 62 חברי כנסת הצביעו בעדו, 53 התנגדו, בהם שרי המחנה הממלכתי, ואילו ברקת נעדר מההצבעה, לאחר שלא נכח גם בהצבעה על חוק הגירעון ביום ראשון שעבר. בישיבת הממשלה שקדמה להצבעה במליאה - ברקת התנגד לתקציב ואמר: "אני מקווה שעד להצבעה בכנסת יחשבו מסלול מחדש".