עריק ראשון מהעבודה: יאיא פינק הצטרף למפלגה של ברק

חובש הכיפה היחיד במפלגה, שהגיע למקום ה-8 בפריימריז, הודיע על עריקה משורותיה. אלדד יניב הודיע על תמיכה בראש הממשלה לשעבר: "אני עם ברק", כתב בטוויטר • חולדאי תומך בשמולי בפריימריז

זמן צפייה: 02:05

ישראל בוחרת: יאיר (יאיא) פינק הודיע הבוקר (ראשון) על הצטרפותו למפלגה החדשה בראשות ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. פינק נחשב לבן טיפוחיה של שלי יחימוביץ', שימש כיועץ שלה בעבר ויש להניח שקיבל את ברכתה למהלך. פינק, חובש הכיפה היחיד בעבודה, נחשב לאחד מאנשי עתודת ההנהגה העתידית של המפלגה ואף היה להפתעת הפריימריז האחרונים כשסיים במקום השמיני.

פינק מסר: "אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמיתית שהיא מייצגת. אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין. ישראל חזקה היא מדינה שיודעת לכבד את השונות בתוכה, שמבינה שהשונות היא מקור אדיר לעוצמה חברתית".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

ח"כ סתיו שפיר: "אהוד ברק הציע לי להצטרף אליו – וסירבתי"

ברק: "יכול לקחת את ראשות הממשלה ב-10 דקות אם נתניהו יסתלק"

ברק מקים מפלגה חדשה: "יש להפיל את משטר נתניהו"

פינק ויאיר גולן
פינק ויאיר גולן

יו"ר המפלגה אהוד ברק מסר: "אני שמח מאוד על הצטרפותו של יאיא, הוא משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם, להתלכד, להתאחד ולצאת לדרך שתחזיר את ישראל למסלול הנכון".

יאיר גולן, סגן הרמטכ״ל לשעבר וחבר המפלגה: "יאיא הוא איש ציבור צעיר, אמיץ ויוצא דופן. הוא חלק ממנהיגות חברתית שלא מוכנה להנמיך את דגלי הזהות והתרבות שלה. הנחישות, המחויבות הערכית שלו ומעשיו הם מה שהפוליטיקה הישראלית צריכה".

בתוך כך, רון חולדאי הודיע כי הוא מביע תמיכה באיציק שמולי בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה.

אלדד יניב הודיע היום על תמיכה באהוד ברק. הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי לאחר מעל לעשור שבו לא דיבר עם ברק, נפגשו היום השניים ושוחחו. "אחרי 12 שנה שבהם לא החלפנו אפילו מילה אחת וריב גדול כמו שרק אנחנו יודעים לעשות, החלטנו לעשות תיקון גדול. זו רק ההתחלה #אניעםברק", כתב יניב.

ביום רביעי כזכור, שעות לאחר שהודיע על שובו לחיים הפוליטיים, קרא ברק בריאיון לחדשות 13 לאיחוד בגוש השמאל-מרכז. "בבחירות האחרונות היה הישג יוצא דופן, גם לגנץ וגם לאיחוד שיצר – אבל המטרה החשובה לא הושגה. לא הושג גוש שמכריח את הנשיא להטיל עלינו את הרכבת הממשלה", אמר.

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: חדשות 13

"כחול לבן לא הצליחו גם כי לא שידרו את האנרגיה, המיקוד והרעב שהיה לביבי", המשיך. "דרוש פה סוג אחר של היאבקות. זה כמו איגרוף. אין מאבק על השאלה מי יקבל ציון על התנהגות יותר טובה וממלכתית. השאלה היא איך מנצחים".

במהלך הריאיון התייחס ברק לכך שישב בעבר בממשלת נתניהו וכיהן כשר הביטחון שלו. "חשבתי אז שנוכחותי בממשלה מבטיחה טיפול נכון יותר באתגר האיראני. לא מצטער שישבתי איתו אז, העניין האיראני היה חשוב", אמר והסביר: "זה היה ביבי אחר, הוא ישב אז בממשלה עם בני בגין, בוגי יעלון, דן מרידור ואיתי. גם אז היו לפעמים רעיונות הזויים, אבל היינו מסתכלים אחד על השני והוא היה מבין שלרעיון שלו אין שום תמיכה".

"הצטרפתי כדי להעלות את ישראל מחדש על המסלול", המשיך. "זהות ראש הממשלה תיקבע על ידי הנסיבות. מבחינה אובייקטיבית אני יותר מתאים וכשיר לקחת את הממשלה, אבל החיים לא מתנהלים בצורה הזאת ולכן זה לא עומד כרגע לדיון", סיכם.