ברק כהן בתגובה לצו ההרחקה: "לגיטימי להפגין מול אבנר נתניהו"

בריאיון ל"שש" - אמנון לוי, התייחס עו"ד כהן להחלטת השופט, קרא לבנו של רה"מ "חלש", והתעקש כי צריך היה לאפשר לו להביע את מחאתו: "הוא חלק ממערכת שמתחזקת את הדימוי של נתניהו"

זמן צפייה: 04:53

בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (ראשון) את בקשת בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד עורך הדין והפעיל החברתי ברק כהן. מעתה ייאסר על כהן להתקרב לנתניהו הצעיר במרחק של פחות מ-200 מטרים, עד שנת 2020. בריאיון ל"שש" - אמנון לוי, אמר כהן כי התנהלותו של אבנר מראה שמשפחת נתניהו חלשה: "הבקשה הוגשה על ידי אדם שחשבנו ששייך למשפחה חזקה. מסתבר שמדובר באנשים חלשים. הוא אמר 'אני לא מסוגל לשמוע דברי ביקורת, תרחיקו אותו ממני'".

על אף שבנו של ראש הממשלה שונה מאחיו יאיר, ואינו מרבה להתבטא ברשתות החברתיות - כהן אינו סבור כי טעה כאשר הציב אותה כמטרה: "אבנר שרירי, הוא מתבטא בנוגע לאבא שלו במובן פוליטי חזק מאוד. הוא שיבח אותו באירוע שהאדיר את העובדה שהוא שבר שיא בכהונתו הפוליטית. אבא שלו עוד יותר חלש ממנו – ואת זה צריך לברר".

כתבות נוספות בחדשות 13:

ביהמ"ש אישר את בקשת אבנר נתניהו לצו הרחקה נגד ברק כהן

אבנר נתניהו הגיש בקשה לצו הרחקה נגד הפעיל החברתי ברק כהן

שבר שיא: נתניהו הפך לרה"מ בעל הכהונה הארוכה ביותר בישראל

אבנר נתניהו בבית המשפט
אבנר נתניהו בבית המשפט | צילום: החדשות 13

לדבריו, אבנר מייצג את סביבתו של ראש הממשלה נתניהו, שלהיבחרותו הוא מתנגד: "יש כאן ארגון שלם שכולל את בני המשפחה שלו, את בעלי ההון שסביבו, את אנשי התקשורת שמלקקים לו – מערכת שלמה שמתחזקת את הדימוי של נתניהו".

"יש היגיון במעשה שלי – מכיוון שאבנר הוא אדם שממומן ציבורית, מתבטא במסגרת קמפיין של אבא שלו, גר בבית ההון שאבא שלו נחקר בקשר אליו. בעיניי, לגיטימי להביע בפניו את הדברים הללו", הסביר כהן.

במהלך הדיון קבע השופט כי "התנהגותו של כהן עולה עד כדי הטרדה מאיימת". לפי עורך הדין, הוא אכן יפעל בהתאם להחלטת השופט - ויתרחק מבנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני הסכמתי במהלך המשפט. גם הלכתי לשופט, ואמרתי שאין שום בעיה עם ההחלטה".

עו"ד ברק כהן, פעיל חברתי ומוביל תנועת באים לבנקאים
עו"ד ברק כהן, פעיל חברתי ומוביל תנועת באים לבנקאים | צילום: חדשות עשר

כאמור, ברק כהן אינו סבור כי פנה לאדם הלא הנכון. זאת, על אף שדבריו גונו על ידי תומכיו ברשת: "אני לא מקיים את הפעילות הזו כדי לקבל כפיים של מובילי דעת קהל. אני מקיים את המחאה כמו שאני מבין אותה". עוד אמר, "אקיים את החלטת בית המשפט - לא אמנה שר משפטים שיבטל את ההחלטה".