בר לב על העצורים הישראלים בטורקיה: "לא יכולים כמדינה לסבול את זה"

"ברור שישראל לא יכולה להפקיר את אזרחיה", אמר השר לביטחון הפנים, והתייחס גם להתמודדות עם גל האלימות והפשיעה: "הפעילות הנחושה שהמשטרה עושה בשבועות האחרונים עלולה ליצור גלי הדף"

זמן צפייה: 06:51

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התראיין הערב (רביעי) לאודי סגל במהדורה המרכזית, והתייחס לפרשת המעצר של הזוג הישראלי בטורקיה. "אני חושב שנכון לשמור על פרופיל נמוך", אמר בר-לב, "אין ספק ששר החוץ וראש הממשלה עושים את המקסימום בשביל להחזיר את בני הזוג מה שיותר מהר הביתה. ככל שאנחנו יתר השרים נשמור על פרופיל נמוך ולא נתבטא בנושא הזה, הסיכוי שהם יחזרו הביתה יותר מהר יותר גבוה".

"ברור שישראל לא יכולה להפקיר את אזרחיה", הוסיף בר-לב, "לא יכול להיות שאזרחים תמימים מואשמים בצורה כלכך חסרת בסיס ויש הצהרות של ראש הממשלה ושר החוץ שאין להם קשר לשום ארגון ביטחוני ישראלי, מדינה לא יכולה לסבול את זה. אבל כמו שאנחנו יודעים לא הכל תלוי בנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פיגוע דקירה בירושלים: שני לוחמי מג"ב נפצעו, המחבל נוטרל

העצורה בטורקיה שוחחה עם משפחתה: "אם אתם חזקים אני חזקה"

"המפגין הוויקינג" מהמהומות בקפיטול נידון ל-41 חודשי מאסר

בהמשך התייחס בר-לב לגל האלימות והפשיעה, ואמר כי הפעילות הנחושה שהמשטרה עושה בשבועות האחרונים עלולה ליצור גלי הדף. "היא כבר יוצרת גלי הדף במקומות מסוימים", אמר בר-לב, "חלק מהגלים זה שראשי משפחות פשע עוזבים את הארץ, וחלק זה בדיוק תגובה הפוכה. אנחנו לא נירתע ונמשיך להתמודד עם זה עד שנבלום ונצמצם".

"זה במשמרת שלי, זה ברור שזה אחריות שלי", הוסיף בר-לב, "זה חלק ממה שאנחנו רואים במדינה וזה הגיע גם לבתי חולים, זה מאוד חמור. התפקיד שלי זה לבלום את כדור השלג המתגלגל הזה, לעצור אותו ולהתחיל לכווץ אותו".

על עזיבת פלוגת מג"ב את הדרום אמר בר-לב: "זה לא מדויק, היו שם שתי פלוגות מג"ב במילואים והם סיימו את שירות המילואים שלהם. הגיעו כוחות במקומם, גם כוחות שהמפכ"ל העביר מאגף התנועה וגם כוחות יס"מ נוספים. הסד"כ בבאר שבע נשאר בדיוק אותו דבר".

"אנחנו חד משמעית נשנה את המציאות", הוסיף בר-לב, "מה שמשנה זה תחושת הביטחון של תושבי הדרום, ואנחנו מתמודדים עם זה ונתמודד עם זה עוד יותר עכשיו לאחר שהתקציב אושר. עוד למעלה ממאה אנשי מג"ב מצטרפים לדרום, נקודות משטרה בישובים הבדואים הולכים להתחזק, קיבלנו תוספת ממשרד הרווחה שאחראי על נושא הבדואים בדרום, קיבלו 50 מיליון שקל נוספים בשביל לעבות את הפעילות שלנו".