משלחת ישראלית המריאה לבחריין: "תרגום הצהרת השלום למעשים"

המשלחת, בראשות ראש המל"ל מאיר בן שבת, טסה למדינה שבמפרץ הפרסי כדי לדון בשיתוף פעולה במגוון תחומים, בהם מסחר, תיירות וטכנולוגיה. נתניהו: "מקווה שנוכל לבשר בקרוב על מדינות נוספות"

זמן צפייה: 01:39

משלחת ישראלית בראשות ראש המל"ל מאיר בן שבת המריאה היום (ראשון) לבחריין כדי לקדם את הצהרת השלום שנחתמה בבית הלבן בין המדינות. המשלחת תדון בשיתוף פעולה במגוון תחומים – כלכלה, מסחר, תיירות, תעופה, תקשורת, תרבות, טכנולוגיה וחקלאות. את האמריקנים מייצגים שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, השגריר דיוויד פרידמן והיועץ אבי ברקוביץ'.

"אני נרגש וגאה לעמוד בראש המשלחת הישראלית שיוצאת היום לשיחות בבחריין", אמר בן שבת בת לפני ההמראה. "אנו יוצאים לשיחות כדי לתרגם לתכניות מעשיות ולסיכומים קונקרטיים את הצהרת השלום עליה חתמו בבית הלבן הנשיא טראמפ, ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ הבחרייני מטעמו של מלך בחריין חמד בן עיסא אאל-חליפה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיונים במשרד החינוך: הלימודים בגנים יקוצרו לחמישה ימים?

בתום חודש: ישראל יוצאת מהסגר – וחוזרת לשגרה חלקית

דמי אבטלה ועזרה לרשויות: גובשה חבילת סיוע לערים האדומות

המשלחת הישראלית ממריאה לבחריין
המשלחת הישראלית ממריאה לבחריין | צילום: חיים צח, לע''מ

ראש הממשלה נתניהו התייחס בישיבת הממשלה להגעת המשלחת ואמר כי "זו התקדמות מרשימה, ואנחנו כמובן מקדמים איתם ועם האמירויות את הסכמי השלום הללו. שלום אמיתי. זה יום מאוד מרגש. אני מקווה שנוכל לבשר לכם בקרוב על מדינות נוספות".

עת נחתה המשלחת בבחריין, שר החוץ עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני בירך אותם בברכת "סלאם עליכום", ואמר כי "ההסכם משקף את חזונו של מלך בחריין להשגת ביטחון, שלום ושגשוג באזור".

במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה במקום, אמר בן שבת כי "מדובר ביום גדול וביום שבו פרק נוסף בחזון השלום הופך למציאות. נתניהו מביע את הערכתו העמוקה למלך בחריין על ראייתו ארוכת הטווח. קשרים אלו יפיקו תועלת לשני הצדדים".

המשלחת הישראלית ממריאה לבחריין
המשלחת הישראלית ממריאה לבחריין | צילום: חיים צח, לע''מ

בתוך כך, משרד האוצר הישראלי ומקבילו האמירתי הודיעו כי הגיעו להסכם באשר לעניין עידוד והגנה על השקעות. ההסכם עוסק בקידום והגנה על משקיעים ישראלים, שפועלים באיחוד האמירויות וכן על משקיעים אמירתים שפועלים בישראל.  "מטרת ההסכם היא לייצר אקלים השקעות נוח המעודד פעילות כלכלית הדדית באמצעות מתן סל של כלים והתחייבויות למשקיעים", הסבירו באוצר.

שר האוצר ישראל כ"ץ מסר כי "העובדה שהסכם כלכלי חשוב זה הוא בין הראשונים שסוכמו, מסמלת את חוזק הקשרים הכלכליים הנרקמים בין המדינות ואת החשיבות האסטרטגית של היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות ולמדינות האזור".

"זהו חלק ממדיניות רחבה אותה אנחנו מובילים במשרד האוצר ובממשלה לקידום שיתופי הפעולה הכלכליים הבין-לאומיים", הוסיף השר. "הסכם זה יהיה אבן פינה למיסוד היחסים הכלכליים בין שתי המדינות, בדגש על הגברת ההשקעות ושיתופי הפעולה של המגזר הפרטי".

ראש המל''ל מאיר בן שבת ממריא לבחריין
ראש המל''ל מאיר בן שבת ממריא לבחריין | צילום: חיים צח, לע''מ

"איחוד האמירויות חתמה על 99 הסכמים לעידוד והגנה על השקעות עם מרבית השותפות האסטרטגיות שלה", סיפר סגן שר האוצר האמירתי, יונס חאג'י אל ח'ורי. "אנחנו גאים להרחיב את רשת ההסכמים שלנו ואנחנו מצפים להיות המדינה הערבית הראשונה שמסכמת הסכם לעידוד והגנה על השקעות עם ישראל".

"מהלך זה יחזק את הקשרים הכלכליים והמסחריים בין המדינות, יעודד תחרות ויגביר את אטרקטיביות ההשקעות במדינות כחלק ממפת התחרות הגלובלית. המהלך יפתח דרכים חדשות לשיתופי פעולה ולמציאת פתרונות לאתגרים גלובליים", סיכם.