מיקי זוהר מגנה את התמיכה בבן אוליאל: "לא משחררים רוצחים"

שר התרבות והספורט התראיין בתוכנית "המטה המרכזי", והתייחס להתבטאויות בעד שחרורו של יגאל עמיר והספקות שעולות בימין הקיצוני אודות הרשעתו של רוצח משפחת דוואבשה: "מי שרצח משפחה חפה מפשע ומי שרצח ראש ממשלה מוטב שיישאר בכלא עד סוף ימיו"

זמן צפייה: 10:35

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התראיין הערב (שבת) ל"מטה המרכזי", וגינה את התמיכה שהביעו גורמים בימין הקיצוני בעמירם בן אוליאל שהורשע ברצח משפחת דוואבשה, ובין היתר בהתבטאות של ח"כ לימור סון הר מלך. "עצוב לי מאוד שכך הם פועלים", אמר השר זוהר, "מדינת ישראל לא משחררת רוצחים. לא צריך לרצוח חפים מפשע כדי לחזק את ההתנחלויות. מי שרצח משפחה או ראש ממשלה מוטב שיישאר בכלא. מנגד, אני לא מאמין בחרמות ולפגוע באנשים רק בגלל דעה של קומץ. צריך לזכור שיש קיצוניים מימין ומשמאל, לייצר עוד ועוד ויכוחים שיוצרים שנאת אחים זה מיותר".

על נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם וההסכם המסתמן עם סעודיה אמר השר זוהר: "מדובר בנאום שמביא בשורה למזרח התיכון ובטח שלמדינת ישראל. זו התקדמות גדולה מאוד אל עבר הסכם שלום היסטורי עם סעודיה. אחרי שנתניהו הביא את הסכם אברהם - מה שאף לא האמין שיכול לקרות - יכול להיות שהוא יצליח להביא גם את ההסכם הזה".

נתניהו נואם בעצרת האו''ם
נתניהו נואם בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

על השאלה האם עמדותיהם הקיצוניות של חלק מחברי הקואליציה בנוגע לסוגייה הפלסטינית יעיבו ואף יהרסו את הסכם השלום עם סעודיה, אמר זוהר: "חברי הקואליציה לא יהיו משוכה גדולה בדרך לשלום, כולנו רוצים את ההסכם הזה. אני מעריך שבעזרת היכולות של נתניהו נוכל להגיע להסכמות בתוך קואליציה. מדינה פלסטינית לא נסכים להקים בתמורה להסכם, גם אני לא אסכים. לא נתפשר על ביטחון ישראל. זה לא על השולחן מבחינת ישראל, זה אסון ביטחוני. נתניהו אמר גם בנאום - אי אפשר לתת לפלסטינים לקבוע את התנאים".

רה''מ נתניהו עם פעיל הליכוד איציק זרקא, 2018, זרקה
רה''מ נתניהו עם פעיל הליכוד איציק זרקא, 2018

על החזרתו של הפעיל איציק זרקא לשורות הליכוד, לאחר ההתבטאות הקשה שלו כי הוא "גאה שנשרפו 6 מיליון", אמר השר זוהר: "עמדת הליכוד הייתה ברורה לגבי הרחקתו של זרקא. בית הדין החליט להשאיר אותו, והוא פועל על פי שיקולים משפטיים. יש גם פסיקות של בית המשפט העליון שעוררו זעם אצלנו בימין אבל קיבלנו אותן, כי אנחנו יודעים שהחלטות בתי משפט צריך לקבל".