גנץ לפני הדיון בקבינט המלחמה: "השבת החטופים קודמת לכל מהלך"

ברקע חשיפת חדשות 13 את ההצעה הקטרית החדשה ולפני הדיון בקבינט המלחמה, אמר השר גנץ": השבת החטופים קודמת לכל מהלך אחר". לדבריו, "חמאס לא שולט בחלק גדול מהרצועה, אך עלינו להמשיך את הלחימה - שכן אחרת חמאס ישיב את השליטה"

זמן צפייה: 05:27

בצל המתיחות בממשלה, נשא אחר הצהריים (רביעי) השר בני גנץ הצהרה. ברקע חשיפת חדשות 13 את ההצעה הקטרית החדשה - הוא אמר: "השבת החטופים קודמת לכל מהלך אחר".

עוד אמר: "ההישגים של צה"ל הולכים ומצטברים, פיר אחרי פיר, מפקדה אחרי מפקדה. בחלק גדול מהרצועה אין שלטון חמאס אפקטיבי. לאזרח העזתי אין כתובת שלטונית אמיתית. גם בהיבטים הצבאיים רבים מגדודי החמאס פורקו, יכולות השיגור פחתו. אם נעצור - חמאס יחזיר את השליטה. צריך להמשיך. דבקים במטרות ארוכות הטווח - להחזיר את החטופים ולהסיר את איום חמאס".

לדברי גנץ, "המציאות מחייבת אותנו והיישגים מאפשרים לבחון ולהתאים את שיטות הפעולה שלנו ואת העוצמות הנדרשות. ברוב האזורים השלמנו את שלב ההשתלטות המבצעית, ואנחנו בעומק פירוק תשתיות הטרור. אם ננקוט במהלכים מדיניים נכונים - נשיג את מטרותינו. הפעולות ברצועה ימשכו תקופה ארוכה בצורות שונות ובעוצמה הנדרשת".

השר בני גנץ
השר בני גנץ | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"הדבר החשוב ביותר הוא השבת החטופים", הוסיף גנץ, "יש לכך קדימות על כל מהלך בלחימה. אין ערוץ שלא עובדים בו כדי להשיב אותם. ההיערכות בגבול לבנון תימשך שנים קדימה. אם לבנון תמשיך לשמש מוצב איראני פעיל - נפעל בדרום לבנון כמו בצפון עזה. זה לא איום על לבנון אלא הבטחה לתושבי הצפון". בנוגע לדיון על התקציב, אמר השר גנץ כי במחנה הממלכתי ילמדו את הנושא, "ואחר כך נחליט איך להצביע. על הממשלה לצמצם שימוש בכספים קואליציוניים, לסגור משרדים מיותרים ולהקפיא את החוק הנורבגי. זה לא יפתור את כל הבעיות, אבל זו דוגמה אישית שמחייבת אותנו".