נתניהו: "ההשתלחות באלוף יהודה פוקס אינה מקובלת ואינה ראויה"

אחרי המתקפה של ח"כ אביחי בוארון על האלוף יהודה פוקס, מסביבת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו "רק אתמול ישב שעות ארכות עם אלוף פיקוד המרכז, והוא מחזק ותומך בכל מפקדי וחיילי צה"ל"

Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: אביר סולטן, פול

אחרי המתקפה של ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) אמש על אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הדברים ומסר: "ההשתלחות באלוף יהודה פוקס אינה מקובלת ואינה ראויה. האלוף פוקס הוא קצין מצוין ומוערך שפועל ללא הרף להגן על אזרחי ישראל באשר הם".

מסביבת ראש הממשלה נמסר מוקדם יותר הערב כי "ראש הממשלה רק אתמול ישב שעות ארכות עם אלוף פיקוד המרכז ומחזק ותומך בכל מפקדי וחיילי צה"ל".

אלוף יהודה פוקס
אלוף יהודה פוקס

כזכור, ח"כ בוארון אמר אתמול ברקע הפיגוע במעלה אדומים כי "יותר חשוב לו לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים". הרמטכ"ל הרצי הלוי גינה את הדברים של חבר הכנסת והוסיף: "האלוף יהודה פוקס, הוא מפקד לוחם, ערכי ומצטיין, אשר תחת פיקודו, מפקדי צה״ל וחייליו פועלים לילות כימים להבטיח את ביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון".

עוד אמר הרמטכ"ל כי "כל אמירה אשר מטילה דופי בשיקוליו של האלוף ובמחויבותו לביטחון אזרחי ישראל - ראויה לכל גינוי ואין לה שחר".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס גם הוא לדברים ותקף את חבר סיעתו בוארון: "מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס הוא קצין מקצועי ורב זכויות. האלוף פוקס מקדיש את חייו להגנת עם ישראל - מגנה בתוקף את ההתקפות משוללות היסוד עליו מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות".

ח''כ אביחי בוארון
ח''כ אביחי בוארון | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

בריאיון שהעניק היום ח"כ בוארון ברשת ב' הוא אף טען שהאלוף פוקס פועל על דעת עצמו, מתעלם מהדרג המדיני ונותן המלצות שפוגעות בישראלים. בנוסף, הוא טען שהממשלה צריכה לשים את הטיפול בפיגועים בראש סדר העדיפויות.