בפעם השנייה: טייסי אל-על סירבו להטיס את בני הזוג נתניהו

חודש לאחר שטייסי החברה סירבו להטיס את ראש הממשלה ורעייתו לפריז, וכעת לא נמצא טייס שיתנדב להטיס את בני הזוג לרומא. בתגובה זועמת של משרד רה"מ נטען כי התנהלותה של אל-על "מחפירה", וכי המכרז יפתח לחברות מתחרות. עם זאת, טייסי ארקיע וישראיר תמכו בסירוב הקולגות שלהם. מאל-על נמסר: "הטיסה מאויישת, זה כבוד גדול להטיס את רה"מ"

זמן צפייה: 02:22

שוב זה קורה: בחברת התעופה אל-על לא מצליחים למצוא טייסים שיטיסו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו לביקור ברומא. החברה הצליחה למצוא קצין ראשון לטיסה, אך לא מצאה טייס ראשי, כשאף אחד מהטייסים הכשירים לא התנדב בקבוצת הוואטסאפ של הטייסים.

לשכת ראש הממשלה מסרה תגובה חריגה לעניין, קראה להתנהלות של אל-על "מחפירה", והודיעה כי היא פותחת מחדש את המכרז להטסת בני הזוג נתניהו בחברות מתחרות, כמו ארקיע וישראיר. מדובר בפעם השנייה בה טייסי אל-על הכשירים להטיס את המטוס מהסוג שהמשפחה ביקשה, לא מתנדבים למשימה הלאומית. הטייסים אינם חייבים להתנדב לטיסה, אך הסירוב הוא ככל הנראה בגלל המהפכה המשפטית.

בקבוצות וואטסאפ של ארקיע וישראיר הביעו אלפי טייסים תמיכה הטייסי אל-על שלא הסכימו להטיס את רה"מ ורעייתו. יש לציין כי אל-על זכו במכרז מכיוון שהם היחידים שמפעילים מטוס מהסוג שהמשפחה דורשת, עם מיטות. לפי טענת החברה הטיסה לרומא כן מאויישת, ו"מדובר בכבוד גדול להטיס את ראש הממשלה לשליחות לאומית".

מנכ״לית אל-על דינה בן טל גננסיה מסרה בתגובה: "חברת אל על היא חברה הנושאת את דגל ישראל בגאווה על כנף מטוסיה . אנו לא ניתן יד לחרמות משום סוג שהוא בוודאי שלא כנגד ראש ממשלת ישראל . הטיסה מאויישת בהתאם לנהלי החברה ואיננו צופים בעיה באיוש. הטיסה תצא כסדרה במועד המתוכנן. זהו כבוד גדול עבורינו להטיס את ראש הממשלה לשליחות מדינית , כך עשינו תמיד וכך נעשה גם בעתיד".

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כזכור לפני כחודש הרשת סערה סביב שיחה פנימית בקבוצת הוואטספ של טייסי אל-על לגבי איוש טיסת ראש הממשלה לפריז. החברה הודיעה ישר באופן ברור שאין שום סירוב על רקע פוליטי או אידאולוגי, אלא בעיות איוש שנתקלים בהם באופן קבוע.

לחדשות 13 נודע שבתוך קבוצת הוואטסאפ של הטייסים קברניט אחד כתב הודעה פוליטית מאוד ברורה וזועמת מדוע לא לקחת את הטיסה הזו. להבנת המערכת, הוא ננזף במקום בתוך אותה קבוצת וואטספ על ידי קולגות ועל ידי יו"ר ועדת הטייסים, שאמרו לו שהמקום לדיונים פוליטיים הוא לא בקבוצה המקצועית של ניהול הצי. אותו קברינט ננזף, וככל הידוע לא פנה לטייסים אחרים.