נתניהו פנה לגנץ: "אל תצא ממשלת החירום, אל תוותר על האחדות"

לאחר שגנץ דחה את הצהרתו בה צפוי היה להודיע על פרישה מהממשלה, נתניהו פנה אליו: "זו העת לאחדות ולא לפילוג". לאחר זמן קצר, יו"ר המחנה הממלכתי השיב, והשאיר פתח להישארות בממשלה: "עלינו להביט באחריות איך נכון ואפשר להמשיך מכאן"

זמן צפייה: 01:23

השר בני גנץ אמור היה לכנס הערב מסיבת עיתונאים, בה היה צפוי להודיע על פרישתו מהממשלה לאחר שהאולטימטום שלו לקביעת מתווה להמשך הלחימה פג. עם זאת, לאור המבצע לחילוץ החטופים ברצועת עזה, הודיע גנץ כי דחה את ההצהרה. הערב (שבת), ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לגנץ להישאר בממשלת החירום: "אל תוותר על האחדות".

נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זו העת לאחדות ולא לפילוג. עלינו להישאר מאוחדים בתוכנו אל מול המשימות הגדולות שעומדות בפנינו. אני קורא לבני גנץ - אל תצא מממשלת החירום". גנץ השיב לאחר מכן: "אני אומר לראש הממשלה ולכלל ההנהגה – גם היום עלינו להביט באחריות על איך נכון ואפשר להמשיך מכאן".

בנוסף יו"ר המחנה הממלכתי התייחס למבצע חילוץ ארבעת החטופים: "אזרחי ישראל, לפני שבוע דיברתי בכאב עם אביה של נועה ארגמני. דאגתו, ודאגת יתר המשפחות של אנדריי, שלומי ואלמוג, הומרה בשמחה ובהקלה גדולה. אכן, יש לנו סיבה לשמוח. יש לנו במה ובמי להיות גאים. אפשר לדמיין את הלם המשוחררים שברגע השתנה שוב עולמם, והפעם לטובה. חבריי ואני, יחד עם כל עם ישראל, שמחים עם משפחות השבים ומחזקים בעת הזו את המשפחות שעדיין ממתינות לשובם של יקיריהן".

השר בני גנץ בהצהרתו
השר בני גנץ | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"מדובר במבצע מורכב מאד שדרש אומץ רב מהמאשרים, מהמפקדים ובעיקר - מהמבצעים", כתב יו"ר המחנה הממלכתי, "אני מלא הערכה להם ושמח שהמבצע הצליח, והייתי מגבה אותו גם לו חלילה היה מסתיים אחרת. אני מבקש להביע את צערי על נפילתו בקרב של המפקד והלוחם הנועז פקד ארנון זמורה ז"ל ולחזק את משפחתו".

לבסוף סיכם גנץ: "לצד שמחת ההישג המוצדקת צריך לזכור, כי כלל האתגרים איתם מתמודדת ישראל, באשר להשבת יתר 120 החטופים והחטופות, ובאשר ליתר האתגרים הביטחוניים בכלל זירות המלחמה, מול האזור, מול העולם כמו גם מבית פנימה - נותרו כשהיו".